דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
31.7°תל אביב
  • 30.0°ירושלים
  • 31.7°תל אביב
  • 30.2°חיפה
  • 31.8°אשדוד
  • 33.7°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 35.2°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 32.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

בשורה לחקלאים ולצרכנים: לולנים ביישובים מפונים בצפון יוכלו לאכלס לולי כלובים ישנים

שר החקלאות הורה לאפשר אכלוס גם של לולים שאינם עומדים בתנאי הרפורמה בענף ההטלה, כדי לאפשר רציפות באספקת הביצים | ארגון מגדלי העופות: "תודה על ההבנה של מצב הלולנים בצפון הארץ ושל הפגיעה הקשה שספגו"

ביצים בשוק (צילום אילוסטרציה: עבד רחים חטיב/פלאש 90)
ביצים בשוק (צילום אילוסטרציה: עבד רחים חטיב/פלאש 90)
מאיה רונן

משרד החקלאות יתיר אכלוס לולים ביישובים מפונים לשמירה על רצף האספקה של ביצים למאכל בתקופת המלחמה. שר החקלאות אבי דיכטר הורה בתחילת השבוע למנהל השירותים הווטרינריים לאפשר אכלוס של לולי מטילות ביישובים מפונים בגבול הצפון, גם אם אינם עומדים בתנאי הרפורמה בענף ההטלה.

האכלוס יתאפשר רק ביישובים המפונים מצפון לכביש 85, בשנתיים הקרובות בלבד. לפי מכתב שנשלח היום לחקלאים בענף ההטלה, האישור יינתן על פי שיקולים וטרינריים, אך יובאו בחשבון גם שיקולים הנוגעים לביטחון התושבים בצפון ולמדיניות משרד החקלאות בעניין הצורך באספקת תוצרת חקלאית טרייה מגידול מקומי.

בהתאם לתקנות שפרסם משרד החקלאות ב-2022, לא יתאפשר גידול תרנגולות מטילות בלולי כלובים ישנים. באגרת שפרסם מנהל השירותים הווטרינריים, ד"ר תמיר גושן, הוצג מתווה למעבר לגידול תרנגולות מטילות בלולי מעוף, בדגש על רווחת העוף. לחקלאים שלא עמדו בלוחות הזמנים שנקבעו במתווה לא ניתן אישור לאכלס את הלולים בלהקות חדשות ולהמשיך בגידול תרנגולות בלולים הישנים.

ההחלטה לאפשר את המשך הגידול במאות לולים ביישובים מפונים צמודי גדר בצפון תאפשר להבטיח את רצף האספקה של ביצים לשוק המקומי, ואת פרנסתן של מאות משפחות ביישובים החקלאיים המפונים.

היישובים שיתאפשר בהם המשך גידול מטילות בלולים ישנים הם אביבים, אבן מנחם, גורן, דוב"ב, זרעית, יערה, מרגליות, כפר יובל, נטועה, שומרה, שתולה, דישון, רמות נפתלי, עלמה, דלתון, כרם בן זמרה, עין יעקב, מעונה, ספסופה, חוסן, צוריאל, אלקוש, כפר שמאי ושפר.

לפי הנחיות מנהל השירותים הווטרינריים, יתאפשר אכלוס מטילות גם בלול שעומד בדרישות שלב א' של תהליך השדרוג, ובלבד שאוכלס בתרנגולות מטילות בשנתיים האחרונות (אוגוסט 2022-יולי 2024), וממוקם ביישוב צפוני לכביש 85.

בשירותים הווטרינריים מדגישים שיבחנו כל בקשה באופן פרטני. הנחיה זו תיבחן מעת לעת, בין השאר בהיבט של מצב הלוחמה, ועל המגדלים להמשיך לפעול לשדרוג או הקמה של לולים חדשים, על פי התקנות.

מנכ״ל ארגון מגדלי העופות מוטי אלקבץ: "אני מודה לשר החקלאות אבי דיכטר, למנכ"ל המשרד אורן לביא ולצוות המקצועי על ההבנה של מצב הלולנים בצפון הארץ ושל הפגיעה הקשה שספגו. אני מברך על ההחלטה לאפשר את אכלוס הלולים לשנתיים נוספות בשל הימשכות המלחמה והאיומים הביטחוניים מצפון. אני מודה גם לראשי המועצות האזוריות שנרתמו יחד כדי להוביל לפתרון ראוי עבור המגדלים ולפעול במשותף להובלת הענף לחוף מבטחים".

יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים עמית יפרח : "אני מודה לשר החקלאות אבי דיכטר ולמנכ"ל המשרד אורן לביא על ההחלטה המנהיגותית להאריך את האגרת בהתאם לבקשתנו, תוך התחשבות בנסיבות הביטחוניות והכלכליות של מגדלי ההטלה, שמספקים לאזרחי המדינה מזון תחת אש מתחילת המלחמה ללא הפסקה ותוך סיכון חייהם. זהו צעד חשוב לשמירה על יציבות ורציפות התפקוד החקלאי בצפון, ומסר חשוב לאויבינו מעבר לגדר: אנחנו פה להישאר ולייצר מזון לאזרחי ישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!