דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
28.3°תל אביב
  • 23.8°ירושלים
  • 28.3°תל אביב
  • 27.4°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 37.1°אילת
  • 31.7°טבריה
  • 23.5°צפת
  • 28.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

פסגה בבייג'ינג: פת"ח וחמאס סיכמו על הקמת ממשלת אחדות שתשלוט בשטחי הרשות הפלסטינית

14 פלגים פלסטיניים נכללים בהחלטה שנחתמה בבירת סין | היא כוללת הסכמה על הקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים ו"מאבק בכיבוש הישראלי" | שר החוץ כ"ץ: "במקום להתנער מהטרור, אבו מאזן מחבק את מרצחי ואנסי החמאס"

בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק (מימין), לצד שר החוץ הסיני וואנג יי וסגן יו"ר הפת"ח מחמוד אל אלול (צילום: Pedro Pardo/Pool Photo via AP)
בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק (מימין), לצד שר החוץ הסיני וואנג יי וסגן יו"ר הפת"ח מחמוד אל אלול (צילום: Pedro Pardo/Pool Photo via AP)
אוריאל לוי
אוריאל לוי
כתב
צרו קשר עם המערכת:

פת"ח וחמאס חתמו על הסכם להקמת ממשלת אחדות שתשלוט בכל שטחי הרשות הפלסטינית, כולל רצועת עזה וירושלים. כלי תקשורת בסין דיווחו היום (שלישי) כי היריבים הפלסטיניים הסכימו לסיים את הפילוגים ביניהם ולחזק את האחדות הפלסטינית על ידי חתימה על 'הצהרת בייג'ינג' בסין. על פי ההצהרה, התחייבו הפלגים להקים מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים, בהתאם להחלטות האו"ם. הפלגים הסכימו להיאבק יחד נגד הכיבוש במוסדות המשפט הבינלאומי. 

בשיחות השתתפו 14 פלגים פלסטיניים, כולל מנהיגי הארגונים היריבים פת"ח וחמאס, כאשר בתפקיד המתווך שר החוץ של סין, וואנג יי, שבירך על ההסכם, ואמר כי מדובר ב"התפתחות משמעותית ביותר".

ברשת CCTV דווח כי "ההצהרה נחתמה עם סיום דיאלוג הפיוס בין הפלגים", שהתקיים בבייג'ינג ב-23-21 ביולי.

לפי ההצהרה, יאחדו הפלסטינים את המאמץ הלאומי "להתעמת עם התוקפנות הציונית", ולעצור את מה שהם מכנים "רצח העם שבוצע על ידי המדינה הכובשת וכנופיות מתנחלים הנתמכות על ידי ארצות הברית של אמריקה". הם גם הסכימו להתנגד "לניסיונות לעקור את עמנו ממולדתו, פלסטין", וכן "לאלץ את היישות הציונית לסיים את כיבוש רצועת עזה וכל שאר השטחים הכבושים, כולל הגדה המערבית וירושלים".

הפלגים הפלסטיניים בירכו על חוות הדעת של בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. כמו כן הסכימו להמשיך ולעקוב אחר יישום הסכמי הפיוס ביניהם בסיוע מצרים, אלג'יריה, רוסיה וסין בנושאים כמו מחויבות להקמת מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה ירושלים, בהתאם להחלטות הרלוונטיות של האו"ם, במיוחד החלטות 181 ו-2334, והבטחת זכות השיבה בהתאם להחלטה 194, וזכותו של העם הפלסטיני להתנגד לכיבוש ולסיים אותו בהתאם לחוקים הבינלאומיים ואמנת האומות המאוחדות, וזכותם של עמים להגדרה עצמית ולמאבקם להשיגה בכל האמצעים הקיימים.

"האירועים בעזה ובגדה המערבית תרמו להבשלת ההסכם עם חמאס", אמר לערוץ אל-ערביה עבד אל-פתאח א-דולה, דובר פת"ח. "אנחנו מעוניינים למחוק מההיסטוריה הפלסטינית את הסכסוך עם חמאס", הוסיף.

שר החוץ ישראל כ"ץ גינה את הצהרת הפלסטינים: "חמאס ופת"ח חתמו בסין על הסכם לשליטה משותפת בעזה אחרי המלחמה. במקום להתנער מהטרור, אבו מאזן מחבק את מרצחי ואנסי החמאס וחושף את פניו האמיתיות. בפועל זה לא יקרה, כי שלטון החמאס ירוסק ואבו מאזן יוכל להשקיף על עזה מרחוק".

כ"ץ חתם את הדברים באומרו כי "ביטחון ישראל יישאר אך ורק בידי ישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!