דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
31.7°תל אביב
  • 30.0°ירושלים
  • 31.7°תל אביב
  • 30.2°חיפה
  • 31.8°אשדוד
  • 33.7°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 35.2°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 32.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

המסע האולימפי מתחיל: נבחרת ישראל בכדורגל תפתח את הופעתה בפריז מול מאלי

הנבחרת תעלה הערב (ד', 22:00) לדשא בפארק דה פראנס | זו ההופעה השלישית של ישראל הטורניר הכדורגל האולימפי, כשהאחרונה הייתה במונטריאול 1976 | שר הפנים הצרפתי: "המשלחת הישראלית תהיה מוגנת 24 שעות ביממה על-ידי יחידת העילית" | טקס הפתיחה הרשמי של המשחקים ייערך ביום שישי

אוסקר גלוך באימון נבחרת ישראל האולימפית בכדורגל (צילום: הועד האולימפי בישראל)
אוסקר גלוך באימון נבחרת ישראל האולימפית בכדורגל (צילום: הועד האולימפי בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל האולימפית בכדורגל תפתח את הופעת המשלחת הישראלית באולימפיאדת פריז, כשתפגוש הערב (רביעי, 22:00 שידור בספורט 5) את נבחרת מאלי בפארק דה פראנס. זו ההופעה השלישית של ישראל הטורניר הכדורגל האולימפי, אחרי מקסיקו סיטי 1968 ומונטריאול 1976. ישראל תנסה להעפיל לרבע הגמר, כמו בשתי הופעותיה הקודמות. הנבחרת תפגוש בהמשך שלב הבתים את פרגוואי ביום שבת ויפן ביום שלישי, ה-30 ביולי.

המשלחת הישראלית מונה 88 ספורטאיות וספורטאים, שיתחרו ב-18 ענפי ספורט. זו המשלחת השנייה בגודלה אחרי טוקיו בה היו לישראל 90 נציגים. הג'ודוקא פיטר פלצ'יק והשחיינית אנדראה מורז נבחרו לשאת את דגל ישראל בטקס הפתיחה שיתקיים ביום שישי. המשחקים ינעלו ב-11 באוגוסט. לפי הוועד האולימפי בישראל, צפי המדליות הוא 4-5, כולל 15-18 גמרים.

הנבחרת של גיא לוזון תחסר את השוער והקפטן דניאל פרץ מבאיירן מינכן, שנפצע בהכנות לטורניר. דאגה נוספת היא מכך שעדיין לא ידוע אם רוי רביבו ישחק בשני המשחקים הראשונים. רביבו ספג אדום במשחק מול איסלנד בליגת האומות, ורק בישיבה הטכנית לפני הטורניר התברר לראשי הנבחרת כי הוא לא יכול לשחק בשני המשחקים הקרובים. ההתאחדות לכדורגל הגישה ערעור ופנתה לבית הדין הגבוה לבוררות ספורט (CAS) כדי להכריע בסוגיה.

הנבחרת הצעירה של ישראל הבטיחה את מקומה באולימפיאדת פריז בזכות הגעתה לחצי גמר אליפות אירופה לנבחרות עד גיל 21. בטורניר הכדורגל האולימפי לא משתתפות נבחרות הבוגרים הרגילות, אלא נבחרות עד גיל 23, מחוזקות בשלושה שחקנים לכל היותר ללא הגבלת גיל.

שחקני נבחרת ישראל עד גיל 21 חוגגים את הניצחון על גאורגיה ברבע גמר היורו (צילום: reuters)
שחקני נבחרת ישראל עד גיל 21 חוגגים את הניצחון על גאורגיה ברבע גמר היורו (צילום: reuters)

המשחקים נערכים במתכונת של ארבעה בתים עם 4 נבחרות כל אחד, כאשר שתי הראשונות מכל בית ממשיכות לשלב רבע הגמר. מכאן והלאה הטורניר מתנהל בשיטת נוקאאוט עד הגמר אשר ייערך יום לפני סיום האולימפיאדה.

בהתאחדות לכדורגל עודכנו שנכון לעכשיו נמכרו 35 אלף כרטיסים למשחק הבכורה של הנבחרת, כשההערכה היא שחלק ניכר מאותה כמות היא של ישראלים שרוצים לראות את נבחרת ישראל. עלות הכרטיסים למשחק נעים בין 24 יורו עד ל-80 יורו.

החשש הגדול הוא מפיגועים

שר הפנים של צרפת, ג'רלד דרמנין, אמר אתמול כי כ-1,000 אנשים הורחקו מהאפשרות להשתתף באולימפיאדה מתוך מקום ליצור "סביבה שמורה ובטוחה עבור הספורטאים והקהל".

"סך הכל 5,000 קיבלו מאיתנו הרחקה מהשתתפות בהתנדבות או עבודה במשחקים, מתוכם 1,000 הורחקו מחשש של התערבות זרה, כלומר, ריגול", אמר דרמנין. "אנחנו כאן כדי לוודא שספורט לא ישמש לריגול, התקפות סייבר או פגיעה בצרפת".

סמל הטבעות האולימפיות על מגדל אייפל בפריז (צילום: AP/Aurelien Morissard)
סמל הטבעות האולימפיות על מגדל אייפל בפריז (צילום: AP/Aurelien Morissard)

דרמנין סיפר גם כי אחרים לא קיבלו אישר להתקרב למשחקים מחשד להקצה איסלאמית, קיצונית פוליטית או רישום פלילי, כשהחשש הגדול הוא מפיגועים במהלך האולימפיאדה עצמה, בוודאי נגד קהל ישראלי או יהודי בעקבות המלחמה והעלייה באנטישמיות ברחבי העולם.

"ספורטאים ישראלים יהיו מוגנים 24 שעות ביממה על ידי יחידת העילית של המשטרה", אמר דרמנין. "פריז תפעיל 35,000 שוטרים ביום במהלך המשחקים, כשבטקס בפתיחה יהיו 45,000. בנוסף, 10,000 חיילים ייקחו חלק בפעילות ביטחונית באזור הבירה. אנחנו מגנים גם על המשלחת האוקראינית שנמצאת תחת איום ניכר".

תומאס באך, נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, אמר שהמשלחת של ישראל הביאה גם כוחות אבטחה משלה למשחקים, כפי שעשתה בכל טורניר מאז רצח הספורטאים הישראלים באולימפיאדה במינכן ב-1972.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!