דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
31.7°תל אביב
  • 30.0°ירושלים
  • 31.7°תל אביב
  • 30.2°חיפה
  • 31.8°אשדוד
  • 33.7°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 35.2°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 32.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

"חובתנו לאפשר להם להתפרנס בכבוד": עובדי נמל אילת יועסקו בנמל אשדוד

דירקטוריון הנמל, ההסתדרות וועד העובדים הודיעו כי יאפשרו את המעבר ל-30 עובדי תפעול מנמל אילת, בצל ירידת הפעילות שם בתקופת המלחמה | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "מעשים כמו אלו מחזקים את חוסנה הכלכלי של מדינת ישראל"

נמל אילת (צילום: יהודה בן איטח/פלאש90)
נמל אילת (צילום: יהודה בן איטח/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

דירקטוריון נמל אשדוד, ההסתדרות וועד העובדים בנמל הודיעו כי יאפשרו לכ-30 עובדי תפעול מנמל אילת לעבוד בנמל אשדוד. היוזמה, בהובלת איגוד עובדי התחבורה והנמלים בהסתדרות, הגיעה בצל ירידת פעילות נמל אילת מתחילת הלחימה, מה שהביא לפגיעה ישירה בפרנסתם של עובדות ועובדי הנמל, המשמש שער ימי דרומי לכניסת סחורות לישראל.

הבוקר אישר דירקטוריון נמל אשדוד את יוזמת ההסתדרות וועד העובדים בנמל, והחל מהימים הקרובים יועסקו כ-30 עובדים מנמל אילת בנמל אשדוד, עד לחזרת נמל אילת לפעילות מלאה. חברת נמל אשדוד תשלם את שכרם המלא של העובדים. קליטת העובדים תתבצע מיד לאחר מציאת פתרון לשהות העובדים באשדוד והסדרת הנושא על ידי ההסתדרות וחברת נמל אילת.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בירך על היוזמה: "מברך את איגוד עובדי התחבורה והנמלים על היוזמה החשובה. ההסתדרות תמשיך לפעול ולנסות לסייע לכל סקטור שנפגע בצל המלחמה המתמשכת, לאור ערכים של ערבות הדדית, שותפות ודאגה לאחר. מעשים כמו אלו, שמאחדים ומחברים – מחזקים את חוסנה הכלכלי של מדינת ישראל, ונמשיך לקדמם ככל שנדרש. אני מודה לדירקטוריון והנהלת נמל אשדוד שנרתמו למהלך והסכימו להיות בית לעובדים. אין לי ספק ששני הנמלים יצאו נשכרים מהיוזמה".

שאול שניידר, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד: "בשעה זו בה מדינת ישראל מצויה במלחמה ונמל אילת אינו פעיל, זו חובתנו לדאוג לעובדי נמל אילת אשר נפגעו מהמלחמה ולאפשר להם להתפרנס בכבוד ולא להיות מפוטרים. קליטת העובדים תענה על צרכי נמל אשדוד בידיים עובדות נוספות".

מנכ"ל נמל אשדוד ניסן לוי: "ערבות הדדית הינה ערך עליון בתקופה זו וכולנו נדרשים להיכנס מתחת לאלונקה. אני משוכנע כי הגעת עובדי נמל אילת תביא ערך מוסף לנמל אשדוד ותאפשר לו להמשיך ולעמוד ברמת שירות גבוהה ומענה ללקוחות הנמל.  רק במאמצים משותפים, נוכל לסייע לעובדי נמל אילת, למשק הישראלי ולמאמץ הלאומי".

מנהל החטיבה הימית באיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות עו"ד ניר אייזנברג: "הסולידריות לא נעלמה. היא איתנו – ובמלוא עוצמתה. אני מודה לחברי הוועד שיזמו ולהנהלות של  נמלי הים באשדוד ואילת על הנכונות והכניסה מתחת לאלונקה. רק באמצעות ערבות הדדית נוכל להתגבר על כל מכשול".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!