דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
31.7°תל אביב
  • 30.0°ירושלים
  • 31.7°תל אביב
  • 30.2°חיפה
  • 31.8°אשדוד
  • 33.7°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 35.2°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 32.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

הנשיא הרצוג בכפר האולימפי בפריז: "תקטפו מדליות למען הספורט הישראלי והחטופים"

נשיא המדינה, שר התרבות והספורט מיקי זוהר ושגריר ישראל בצרפת הגיעו לבקר את המשלחת הישראלית, לפני פתיחת המשחקים האולימפיים | הרצוג: "אי שם בעזה, יכול להיות שהחטופים יראו לשנייה אתכם ואתם תטעו בהם כוח"

הנשיא יצחק הרצוג ורעייתו מיכל עם פיטר פלצ'יק ואנדראה מורז, נושאי הגדל של משלחת ישראל למשחקים האולימפיים בפריז (צילום: עודד קרני, באדיבות הוועד האולימפי בישראל)
הנשיא יצחק הרצוג ורעייתו מיכל עם פיטר פלצ'יק ואנדראה מורז, נושאי הגדל של משלחת ישראל למשחקים האולימפיים בפריז (צילום: עודד קרני, באדיבות הוועד האולימפי בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיע היום (רביעי) לכפר האולימפי בפריז, לקראת פתיחת המשחקים האולימפיים שיצאו היום לדרך. הנשיא ורעייתו מיכל הרצוג הגיעו בליווי שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, מלווים על-ידי שגריר ישראל בצרפת יהושע זרקא ואלמנות הספורטאים שנרצחו באולימפיאדת מינכן 1972, במטרה לחזק ולעודד את המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים. הרצוג והשר זוהר יהיו גם בטקס הפתיחה של המשחקים ביום שישי.

הנשיא נפגש עם ספורטאיות וספורטאים המתכוננים לימי התחרות הראשונים של המשלחת הישראלית ולצידם ראשי המשלחת בכפר האולימפי גילי לוסטיג ודני אורן ויעל ארד יו"ר הוועד האולימפי . במהלך המפגש, הדגיש הנשיא את חשיבות השתתפותם של ספורטאי ישראל בזירה האולימפית העולמית, לא רק כהישג ספורטיבי אלא גם כביטוי לחוסנה של מדינת ישראל ולרוח הספורטיבית לאור האתגרים הרבים בהם נתונה המדינה מאז ה-7 באוקטובר.

"אנחנו מתרגשים להיות כאן איתכם", אמר הנשיא יצחק הרצוג במהלך הפגישה. "חברות וחברי המשלחת היקרים, ובמיוחד הספורטאיות והספורטאים, עבדתם קשה מאוד בחיים שלכם כדי להגיע לרגע הזה. אתם מגלים תעצומות נפש, חוסן נפשי, יכולות פיזיות בלתי רגילות וכישורים יוצאי דופן. אנחנו בטוחים, שאתם תביאו הרבה מאוד הישגים למדינת ישראל, אנחנו מאחלים לכם המון הצלחה.

"כמו שאמרנו לכם בבית הנשיא, תלכו בכוחכם, ותגיעו ותקטפו מדליות והישגים למען הספורט הישראלי", הוסיף הרצוג. "אבל בשנה הזאת, זה הרבה מעבר לספורט הישראלי. העובדה שאורן סמדג׳ה כאן איתנו, אומרת הכל. היא גורמת לנו גם דמעות וגם התרגשות גדולה מאוד. אורן היקר, אתה מהווה אות ומופת לכולנו, לכל עם ישראל. החוסן שלך, של ליאת ושל כל המשפחה. אנחנו יודעים שהרוח שלך מלווה את הנבחרת שלך. בהצלחה רבה לך".

הנשיא המשיך: "ספורטאים וספורטאיות – אי שם בעזה, יכול להיות שאחד מהחטופים או החטופות יראו לשנייה אתכם, ואתם תטעו בהם כוח. ושאתם עולים לבמה, בכל זירה וזירה, אני בטוח שהתפילה למענם תלווה אותכם, והחוסן שאתם מקבלים והתמיכה האדירה מהחברה הישראלית מלווה אותכם, כי השנה הזו, זו שנה שאנחנו רוצים לראות את דגל ישראל בכל זירה ובכל מקום בעולם".

שר התרבות והספורט, מיקי זוהר: "אני גאה לעמוד כאן היום עם הספורטאיות והספורטאים שלנו בפתיחת המשחקים האולימפיים. בתקופה הזו הם נושאים על כתפיהם אחריות כבדה, הופעתם במשחקים האולימפיים מייצגת את המדינה ומפגינה את הרוח הישראלית בבמה הגדולה בעולם".

יעל ארד יו"ר הוועד האולימפי בישראל: "הביקור המרגש היום בכפר האולימפי מעניק רוח גבית משמעותית למשלחת שלנו וממחיש את התמיכה הלאומית בכם ספורטאים יקרים. העובדה שבתקופה כל כך מורכבת אנחנו זוכים לביקור של הנשיא ושר הספורט מראה ומוכיח לנו עד כמה המשלחת הזו חשובה למדינת ישראל שנושאת אלינו עיניה. אנחנו כאן להראות לעולם את ישראל והישראלים נטו, הישראלי החרוץ, החולמת, הנחוש, והפטריוטית".

הנשיא יצחק הרצוג ויו"ר הוועד האולימפי בישראל יעל ארד, במפגש עם המשלחת הישראלית בכפר האולימפי בפריז (צילום: עודד קרני, באדיבות הוועד האולימפי בישראל)
הנשיא יצחק הרצוג ויו"ר הוועד האולימפי בישראל יעל ארד, במפגש עם המשלחת הישראלית בכפר האולימפי בפריז (צילום: עודד קרני, באדיבות הוועד האולימפי בישראל)

"כל אחד מכם הוא יחד ומיוחד אבל כולנו ריקמה אנושית אחת שמרכיבה את המותג החזק הזה שנקרא מדינת ישראל", הוסיפה ארד. "בהתמודדות על הצמרת העולמית נביא את הרוח הישראלית לבמה הגדולה בעולם בגאווה גדולה. נוכחותן של אלמנות מינכן אנקי שפיצר ואילנה רומנו מזכירה לנו את המחיר ששילמנו, אבל גם את לפיד הדורות אותו אנו נושאים והחובה שלנו להמשיך קדימה".

הסייף יובל פרייליך, נציג הספורטאים האולימפיים: "בשגרה שלנו זו גאווה עצומה, וכבוד גדול לייצג את המדינה שלנו. אנחנו לא בימים כתיקונם והמשלחת הזאת מקבלת משמעות נוספת, וכל הספורטאים מתרגשים מזה. אני בטוח שנעלה למזרון, למגרש, למסלול בראש מורם ובגב זקוף ונייצג את המדינה שלנו בצורה הכי טובה שיש. אני לא יכול להבטיח שנביא מדליות, אבל אני בטוח שנייצג את המדינה בכבוד ובגאווה. העובדה שאנחנו כאן ושרואים אותנו זה ההישג הכי חשוב וכולם יראו שלא ניתן לשבור את הרוח הישראלית. אני רוצה לסיים בתפילה לשלומם של החטופים ולשלומם של החיילים ושל הפצועים בגוף ובנפש".

אילנה רומנו: ״כוחנו הוא בכם על הכתפיים שלכם מונח מסע מאד כבד תדעו לכם מדינה שלמה ממתינה דגל ישראל חייב להיות מונף במשחקים האלה ההמנון ישמע והמדליות יגיעו במהרה. מצפים לכם בכליון עיניים אי אפשר לגמור בלי להתפלל למשפחות השכולות שעוברות דרך מאד קשה אחרי 52 שנה אני יודעת איזה דרך מחכה להם. לפצועים החלמה מהירה ולחטופים שנשמע בשורות טובות ושהם ישובו הביתה כי בלעדיהם המדינה הרוסה. אתם הכוח של מדינת ישראל יחי מדינת ישראל ויחי ספורטאי ישראל.״

שגריר ישראל בצרפת יוש זרקא: "גאים לעמוד לצד נשיא המדינה, שר התרבות והספורט והוועד האולימפי במעמד היסטורי זה. במהלך התקופה האחרונה פעלנו רבות לוודא את היתכנות הביקור ההיסטורי, ולסייע לוועד האולימפי להגיע לתחרויות בצורה המיטבית ביותר. אנחנו גאים ותומכים בספורטאים שלנו, ומקבלים אותם בברכה יחד עם כלל הגורמים הרלוונטיים בצרפת. מקווים שעם תמיכה זו יגיעו הספורטאים שלנו להצלחות רבות והשיגים מרשימים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!