דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
31.7°תל אביב
  • 30.0°ירושלים
  • 31.7°תל אביב
  • 30.2°חיפה
  • 31.8°אשדוד
  • 33.7°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 35.2°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 32.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

שוויון בפריז: נבחרת ישראל בכדורגל סיימה ב-1:1 מול מאלי בטורניר האולימפי

ישראל עלתה ליתרון בדקה ה-56 משער עצמי של האמידו דיאלו, אחרי מבצע של גלוך. דומביה השווה בדקה ה-63 | הכחולים-לבנים לוקחים חלק בטורניר הכדורגל האולימפי, 48 שנה אחרי הפעם האחרונה במונטריאול 1976 | הנבחרת הישראלית תפגוש ביום שבת את פרגוואי שהובסה 5:0 על ידי יפן

נבחרת ישראל בכדורגל מול מאלי בפתיחת הטורניר האולימפי בפריז (צילום: AP/Aurelien Morissard)
נבחרת ישראל בכדורגל מול מאלי בפתיחת הטורניר האולימפי בפריז (צילום: AP/Aurelien Morissard)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל האולימפית בכדורגל סיימה הערב (רביעי) ב-1:1 מול מאלי במשחקה הראשון בטורניר האולימפי בפריז. אחרי 0:0 בסיום המחצית הראשונה בפארק דה פראנס, ישראל עלתה ליתרון בדקה ה-56 משער עצמי של האמידו דיאלו, אחרי מבצע של גלוך. מאלי השוותה בדקה ה-63 משער של דומביה. הנבחרת עם נקודה ראשונה בבית מספר 4 ותפגוש ביום שבת את פרגוואי, שהובסה 5:0 על ידי יפן.

זו ההופעה השלישית של ישראל הטורניר הכדורגל האולימפי, אחרי מקסיקו סיטי 1968 ומונטריאול 1976. בזמן השמעת "התקווה" לפני המשחק, חלק מהאוהדים באצטדיון שרקו בוז. מספר אוהדים הניפו באצטדיון דגלי פלסטין, אוהדי הנבחרת שרו בתגובה "עם ישראל חי".

אוהדי נבחרת ישראל במשחק הפתיחה מול מאלי, בטורניר הכדורגל האולימפי בפריז (צילום: הוועד האולימפי בישראל)
אוהדי נבחרת ישראל במשחק הפתיחה מול מאלי, בטורניר הכדורגל האולימפי בפריז (צילום: הוועד האולימפי בישראל)
נבחרת ישראל האולימפית בכדורגל לפני משחק הפתיחה מול מאלי (צילום: הוועד האולימפי בישראל)
נבחרת ישראל האולימפית בכדורגל לפני משחק הפתיחה מול מאלי (צילום: הוועד האולימפי בישראל)

הנבחרת של גיא לוזון חסרה את השוער והקפטן דניאל פרץ מבאיירן מינכן, שנפצע בהכנות לטורניר. בהיעדרו ובעקבות פציעה קלה של ניב אליאבסי השוער השני, השוער השלישי עומר ניראון הוצב בין הקורות. ישראל תנסה להעפיל לרבע הגמר, כמו בשתי הופעותיה הקודמות.

נבחרת מאלי הגיעה לטורניר האולימפי, שיהיה השני בתולדותיה אחרי ההופעה באתונה 2004, לאחר שסיימה במקום השלישי באליפות אפריקה עד גיל 23. התאחדות הכדורגל במדינה החליטה תחילה שלא תצרף לנבחרת שחקנים חריגי גיל, אך בעקבות לחץ של מספר קבוצות מקומיות זומנו שני שחקנים בני 24 המשחקים בליגות צפון אפריקאיות.

מהלך המשחק

ניסיון ראשון לישראל הגיעה בדקה ה-3. מסירת רוחב של תורג'מן הורחקה על ידי ההגנה של מאלי, גלוך הגיע ראשון לכדור אבל בעט חלש לידיים של דיארה. כעבור שתי דקות, דומביה בעט נהדר ממרכז הרחבה, אבל ניראון ירד נהדר והציל את ישראל מספיגה מוקדמת.

בדקה ה-30 שוב ניראון הציל את ישראל. טראואה סובב כדור מחוץ לרחבה, אך השוער הישראלי קלט בקלות. לפני הירידה למחצית, תורג'מן חטף כדור בחצי של ישראל, זיהה שדיארה עומד מחוץ לשער שלו וניסה להפתיע עם בעיטה מרחוק, אך הכדור שלו היה רחוק מהמסגרת. 0:0 בסיום המחצית הראשונה.

בדקה ה-56 גלוך קיבל את הכדור באגף שמאל, נכנס לרחבה מצוין ובעט טוב. דיארה הדף למרכז הרחבה, ודיאלו שניסה להרחיק בעט לשער של עצמו. 0:1 לישראל. היתרון לא החזיק הרבה זמן ובדקה ה-63 מאלי השוותה ל-1:1.

עומרי גאנדלמן ואוסקר גלוך חוגגים את שער הישתרון של שיראל מול מאלי בטורניר הכדורגל האולימפי (צילום: AP/Aurelien Morissard)
עומרי גאנדלמן ואוסקר גלוך חוגגים את שער הישתרון של שיראל מול מאלי בטורניר הכדורגל האולימפי (צילום: AP/Aurelien Morissard)

תרגיל קרן טוב הסתיים בנגיחה של דומביה מתוך הרחבה, שנעץ את הכדור ברשת של ניראון. בדקה ה-77 בן הרוש פרץ באגף שמאל, חתך למרכז וניסה את כוחו מחוץ לרחבה. הכדור הלך קרוב למסגרת. עמוק בתוספת הזמן, אושר דוידה המחליף חטף כדור בשליש המגרש של מאלי וחתך טוב למרכז, אך הכדור שלו הלך מעל המשקוף והמשחק הסתיים ב-1:1.

נבחרת ישראל: עומר ניראון, עיליי פיינגולד, שון גולדברג, סתיו למקין, נועם בן הרוש, עומרי גאנדלמן, איינאו פרדה (עידו שחר, 46), אוסקר גלוך (עדי יונה, 82), אלעד מדמון (איתן אזולאי, 46), ליאל עבדה (אושר דוידה, 67), דור תורג'מן.
נבחרת מאלי: לאסין דיארה, פודה דוקורה, חאמידו דיאלו, ממאדו טונקארה, אחמד דיאומנדה, תיימוקו דיארה, ברהימה דיארה (דמבה דיאלו, 74), מוסא דיאקיטה, בובקאר טראורה, אבדו ג'ידו (קולי סאקו, 74), צ'ייקנה דומביה.

ישראל הבטיחה את מקומה באולימפיאדת פריז בזכות הגעתה לחצי גמר אליפות אירופה לנבחרות עד גיל 21. בטורניר הכדורגל האולימפי לא משתתפות נבחרות הבוגרים הרגילות, אלא נבחרות עד גיל 23, מחוזקות בשלושה שחקנים לכל היותר ללא הגבלת גיל.

המשחקים נערכים במתכונת של ארבעה בתים עם 4 נבחרות כל אחד, כאשר שתי הראשונות מכל בית ממשיכות לשלב רבע הגמר. מכאן והלאה הטורניר מתנהל בשיטת נוקאאוט עד הגמר אשר ייערך יום לפני סיום האולימפיאדה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!