דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
31.7°תל אביב
  • 30.0°ירושלים
  • 31.7°תל אביב
  • 30.2°חיפה
  • 31.8°אשדוד
  • 33.7°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 35.2°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 32.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

אושר ״חוק הטלפונים הכשרים״: ועדות הרבנים יוכלו לחסום שיחות בקווים לציבור החרדי

החוק מבטל את כל התקנות שאישר השר לשעבר הנדל בממשלה הקודמת, ומאפשר חסימה בהיקפים נרחבים של שיחות ממספרים מסויימים אל הקווים הכשרים, בהם חלק נרחב ממספרים של צה"ל | יו״ר ש״ס, אריה דרעי: ״החוק מונע נסיונות לכפות על הציבור החרדי אורח חיים שונה״

השרים וחברי הכנסת מהקואליציה לאחר אישור חוק הטלפונים הכשרים (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א׳ לזכויות יוצרים)
השרים וחברי הכנסת מהקואליציה לאחר אישור חוק הטלפונים הכשרים (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א׳ לזכויות יוצרים)
אור גואטה

חוק התקשורת, המכונה גם "חוק הטלפונים הכשרים", עבר הערב (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, ובכך מחק את הרפורמה שביצע שר התקשורת הקודם, יועז הנדל, 3 שנים בדיוק אחרי שהיא אושרה. החוק עבר ברוב של 60 תומכים מול 53 מתנגדים, בדיון שארך 8 וחצי שעות עם 147 הסתייגויות.

החוק למעשה מבטל את כל התקנות שאישר הנדל בנושא בממשלה הקודמת, ומאפשר חסימה בהיקפים נרחבים של קווים עבור טלפונים ב"קומה" מסויימת (כלומר סדרת מספרים זהה או דומה בקבוצה גדולה של מספרי טלפון), כך שבקווים הכשרים יתאפשר לחסום מספרים המגיעים מאנשים או ארגונים מסויימים.

בין היתר יוכלו החברות למנוע ניוד של מספר הטלפון ובכך לאפשר לוועדות הרבנים ולמוסדות החרדיים לדעת בכל עת מי מחזיק בטלפון כשר ומי לא, זאת ללא אפשרות להחליף טלפון ולשמור על אותו המספר. כמו כן תינתן האפשרות על פי החוק לחברות הסלולר לחסום לשיחה יוצאת או נכנסת טלפונים עם תכנים שיווקים, וכן התקשרות למוקדי סיוע של ארגוני הקהילה הגאה.
רבים מגופי המדינה ומשרדי הממשלה מוחרגים מהיכולת לחסום אותם לחיוג או לקבלת שיחה או הודעה, בהם גם צה"ל, משטרה וכלל הטלפונים בעלי 3 או 4 ספרות "שלגביהם נקבע ברישיון, בהוראות ההיתר או בהוראת מינהל כי חל איסור על חסימתם".

למרות זאת, הודעה או שיחה מצה"ל ניתן יהיה לחסום, "אלא אם כן מטרתה להבטיח שמירה על ביטחון המדינה או שלום הציבור, והיא נשלחת באמצעות נציג משרד הביטחון או נציג צבא הגנה לישראל, שהוסמך לכך מטעם אחד מהם, לפי העניין".

צה"ל למעשה לא נמנה בחוק עם כלל משרדי הממשלה ורשויות המדינה, אלא רק "הממשלה ומשרדי הממשלה, לרבות יחידותיהם ויחידות הסמך שלהם, משטרת ישראל, בתי משפט ובתי דין, המוסד לביטוח לאומי או חברה כהגדרתה בחוק תאגידי מים וביוב". הבקשה בהסתייגות להחריג את צה"ל, נדחתה.

יו״ר יהדות התורה השר, יצחק גולדקנופף, אמר לאחר שהחוק עבר: "אנו נרגשים מההישג לו זכתה הנציגות החרדית בכנסת, להביא את הקץ ל'גזירת הנדל', שר התקשורת בממשלה הקודמת שביקש להתערב באופן בוטה באורח חייו של הציבור החרדי הצועד לאורם של גדולי וצדיקי הדור". יו״ר ש״ס, אריה דרעי, אמר לאור אישור חוק הקומה הכשרה: "זהו יום בשורה לציבור גדול במדינת ישראל המקפיד על טלפון כשר ומחנך את ילדיו בדרך זו. החוק מכיר לראשונה בזכויות הציבור לתקשורת כשרה ומונע ניסיונות לכפות עליו אורח חיים שונה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!