דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
31.7°תל אביב
  • 30.0°ירושלים
  • 31.7°תל אביב
  • 30.2°חיפה
  • 31.8°אשדוד
  • 33.7°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 35.2°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 32.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

פריז 2024: הקשתית מיכאלה משה סיימה במקום ה-18 במקצה הדירוג, עם שיא ישראלי חדש

הקשתית הראשונה של ישראל במשחקים האולימפיים, תפגוש את המדורגת 47 בשלב הנוקאאוט | רועי דרור סיים את מקצה הדירוג במקום ה-42 עם 655 נקודות

מיכאלה משה (משמאל) במקצה הדירוג בקשתות במשחקים האולימפיים בפריז (צילום: הוועד האולימפי בישראל)
מיכאלה משה (משמאל) במקצה הדירוג בקשתות במשחקים האולימפיים בפריז (צילום: הוועד האולימפי בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שני הקשתים הישראלים, מיכאלה משה ורועי דרור, החלו היום (חמישי) את דרכם במשחקים האולימפיים בפריז. משה, שהתחרתה הבוקר, סיימה במקום ה-18 במקצה הדירוג עם שיא ישראלי חדש 660 נקודות. משה, המדורגת 38 בעולם, החלה את התחרות בצורה מרשימה ודורגה במקום ה-15 במחצית הדרך, אחרי 36 חצים עם 333 נק'. דירוג השיא של משה במוקדמות היה במקום ה-11 אחרי 30 חצים ופעם נוספת אחרי 42 חצים.

רועי דרור התחרה בצהריים במקצה הדירוג של הגברים וסיים במקום ה-42 עם 655 נקודות. דרור יפגוש בסיבוב הראשון את סטיב ווילר ההולנדי שזכה במדליית הכסף בזוגות המעורבים בטוקיו 2020. ישראל לא העפילה לתחרות הזוגות המעורבים, לאחר שסיימה במקום ה-18 בנבחרות. 

משה, שנמצאת פחות משנתיים בלבד בענף, אליו עברה מענף ההתעמלות האומנותית, שיפרה את השיא הישראלי שהיה 642 נקודות, אותו קבעה בחודש מרץ בתחרות בתחרות המיון לאליפות אירופה. לים שי-היון בת ה-21 מקוריאה הדרומית קבעה שיא עולם חדש, לאחר שצברה 694 נקודות.

הקשתית מיכאלה משה (צילום: World archery Europe)
הקשתית מיכאלה משה (צילום: World archery Europe)

במקצה הנוקאוט תתחרה בשלב 64 האחרונים מול מדלינה אמאיסטרואיה בת ה-21 מרומניה שסיימה את מקצה הדירוג במקום ה-47 ומדורגת במקום ה-31 בעולם. ההישג של משה חשוב גם למקצה הדירוג של נבחרת המיקס, לאחר שרק 16 נבחרות עם הציון המשותף הגבוה ביותר של הקשת הבכיר והקשתית הבכירה יעפילו אליו.

בסיום מקצה הדירוג ישובצו המשתתפים בשלב הנוקאאוט הכולל 64 מתחרים בגברים ובנשים, ו-16 הנבחרות עם הצמדים בעלי הניקוד המשותף (גבר ואישה) הגבוה ביותר, שיתחרו בתחרות המיקס. בשלב הנוקאאוט יתחרו בהצלבה במאץ' לפי הדירוג המוקדם, כאשר מדורג במקום ראשון מתחרה מול מקום 64 וכך הלאה.

הקשת רועי דרור (צילום: עודד קרני, באדיבות הוועד האולימפי בישראל)
הקשת רועי דרור (צילום: עודד קרני, באדיבות הוועד האולימפי בישראל)

זו הפעם השנייה ברציפות שישראל תשלח נציגות בענף הקשתות למשחקים האולימפיים. רועי דרור זכה החודש באליפות אירופה עד גיל 21. מיכאלה משה שהחלה את הקמפיין האולימפי כחלק מהסגל הרחב של נבחרת ההתעמלות האומנותית, עשתה מעבר ענף בלתי נתפס ותוך שנתיים בלבד השיגה את הקריטריון. היא האישה הראשונה שמייצגת את ישראל בענף.

"כשהתחלתי, לא עשיתי את זה כדי להגיע לאולימפיאדה"

משה בת ה-20, סיפרה בראיון ל'דבר' על המעבר מהתעמלות לקשתות. "הבנתי שרוב הסיכויים שאני לא אהיה בהרכב של הנבחרת, אז אין לי מה להישאר. כי זה בעצם לא יביא אותי למטרה שלי שהיא להגיע לאולימפיאדה. כל כך הרבה שנים זה מה שאני רודפת אחריו ובסוף מסיבות שלא תלויות בי, בחרו לא לשים אותי בהרכב. זה היה מאוד קשה. את 15 שנה בזה, את לא הולכת לבית ספר, משלימה לימודים עד הלילה, קמה מוקדם לאימון. בלי חיי חברה מקריבה כל כך הרבה ואז פשוט לא. מזל שהייתה איתי מישהי נוספת שעברה את זה והבינה אותי".

הקשתית מיכאלה משה (צילום: World archery Europe)
הקשתית מיכאלה משה (צילום: World archery Europe)

משה הרגישה שלא מיצתה את חייה הספורטיביים והחליטה לחפש ענף ספורט אחר בו היא תוכל להשתלב. "דיברתי על זה עם רחלי ויגדורצ'יק (לשעבר עוזרת מאמנת נבחרת ההתעמלות וראש התחום ההישגי ביחידה לספורט הישגי במכון וינגייט) והיא הציע לי לנסות כל מיני ענפים", סיפרה משה.

"הם התאמנו שם באותם השעות שהייתי שם. אז היא הציעה לי לבוא איתה למגרש ולנסות. אמרתי סבבה, הגעתי למגרש והמאמן ריצ'רד פריסטמן נתן לי לנסות לירות בחץ וקשת, קלטתי מהר והוא מאוד התלהב. זה הרגיש לי נכון לנסות את הכיוון הזה. כשהתחלתי, לא עשיתי את זה כדי להגיע לאולימפיאדה. התחלתי להתאמן ואז הגעתי להישג אחרי הישג".

האטרקציה בטיול שהפכה לאורח חיים אולימפי

רועי דרור בן ה-19 דורג עד לפני שנה במקום ה-160 בעולם. בעונה האחרונה זכה דרור במדליות הזהב האישית והקבוצתית באליפות אירופה עד גיל 21 באולמות והיה הישראלי הראשון לזכות בטורניר גרנד פרי (קרואטיה). לפריז הוא מגיע במקום ה-23.

בראיון ל'דבר' הוא מספר שאת ענף הקשתות הוא הכיר לראשונה בכיתה ו'. במהלך טיול משפחתי בגרמניה, התנסתה המשפחה באטרקציה המקומית. "היה לי כיף והמדריך שם עשה לי ממש 'הייפ', הוא אמר שאני ממש מוכשר. שנה אחרי זה ירינו שוב במהלך חופשה בגרמניה".  לאחר שפרש משחייה בגיל 14, התעקשו הוריו שיבחר ענף ספורט אחר לעסוק בו ודרור החליט לבדוק על ענף הקשתות. "נזכרתי בזה ואמרתי אני אחפש אם יש איפשהו קרוב ואז גיליתי שיש מועדון ממש 5 דקות מהבית שלי".

תחרות הקשתות האולימפית

בקשת האולימפית (ריקרב) יש בסבב העולמי תחרויות אאוטדור (המקצה האולימפי) ואינדור (בתוך אולם). תחרות האאוטדור מתחילה עם מקצה מוקדמות, בו נקבע הדירוג של המתחרים. המתחרים יורים 72 חצים ויכולים להגיע עד הניקוד המקסימלי של 720 נקודות. בחורף מתקיים סבב תחרויות אינדור בו המתחרים יורים במוקדמות הדירוג 60 חצים והניקוד המקסימלי אליו ניתן להגיע הוא 600 נקודות. לפי הדירוג במוקדמות נערכים קרבות ההדחה.

מאץ': במהלך סבבי הנוקאאוט מתקיים המאץ' בין שני מתחרים. כל מתחרה יורה בכל סט 3 חצים. הניקוד המקסימלי בסט הוא 30 נקודות. אם אחד המתחרים מגיע לניקוד גבוה יותר מהמתחרה השני הוא זוכה בשתי נקודות, אם יש תיקו בניקוד, שניהם מקבלים נקודה. הראשון להגיע ל-6 נקודות מנצחת את המאץ'. אם בסיום המאץ' יש תיקו 5:5, אז כל מתחרה יורה חץ אחד עד שיש הכרעה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!