דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
31.7°תל אביב
  • 30.0°ירושלים
  • 31.7°תל אביב
  • 30.2°חיפה
  • 31.8°אשדוד
  • 33.7°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 35.2°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 32.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

ביידן ונתניהו נפגשו עם נציגי משפחות חטופים, אחרי שנועדו כשעה וחצי

דובר הבית הלבן: "מאמינים שניתן לסגור את הפערים ולהגיע לעסקה" | מאוחר יותר נפגש נתניהו גם עם סגניתו של ביידן קמלה האריס, ומחר (ו') ייפגש עם דונלד טראמפ בפלורידה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בתל אביב (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בתל אביב (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב היוצא ג'ו ביידן נפגשו הערב (חמישי) עם משפחות חטופים. בפגישה שהתקיימה בוושינגטון השתתפו בני משפחותיהם של החטופים עידן אלכסנדר, איתי חן, עומר נאוטרה, שגיא דקל-חן, מור עידן, קית' סיגל והרש גולדברג-פולין. מטעם הבית הלבן השתתפו גם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן ושליחו של נשיא ארה"ב למזרח התיכון, ברט מקגורק.

לפני הפגישה עם המשפחות, נועדו ביידן ונתניהו במשך כשעה וחצי. בפתח הפגישה הודה נתניהו לביידן על 50 שנה של תמיכה. ביידן הזכיר את פגישתו עם גולדה מאיר והעוזר שלה יצחק רבין.

בזמן הפגישה מתקיימת הפגנה פרו-פלסטינית מחוץ לבית הלבן. המוחים קראו לנתניהו: "אתה יכול להתחבא, אך אנחנו מאשימים אותך ברצח עם", וצעקו "לשחרר את פלסטין", ו"מהים עד הנהר – פלסטין תהיה חופשית". במקום הוצבה בובה של נתניהו עם דם על ידיה.

דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר כי נתניהו וביידן דנו בשאלת הפסקת האש והעסקה, במיוחד בשלב הראשון. הנשיא העלה בפני נתניהו את הצורך לסגור פערים כדי להגיע להפסקת אש בעזה, להסיר מכשולים בזרימת הסיוע ולהגן על חיי אזרחים בפעולות צבאיות. "יש פערים. הצוות שלנו ממשיך לעבוד עם עמיתינו באזור לסגור הפערים. אנו מאמינים שניתן לסגור אותם ולהגיע לעסקה, אבל זה יחייב מנהיגות, פשרה, ומאמץ להגיע לשם".

קירבי ציין כי פגישתו של ביידן עם משפחות חטופים תהיה השנייה במספר. "זאת תהיה הפגישה השנייה עם המשפחות. הנשיא רוצה להחזיר את החטופים הביתה. הישראלים, וראש הממשלה נתניהו, עובדים איתנו שהעסקה תגיע לקו הסיום. יש פערים עדיין ונדון עם נתניהו איך לסגור אותם".

ב-23:30 ייפגש עם סגניתו של ביידן, קמלה האריס, שמתמודדת על ראשות המפלגה הדמוקרטית אחרי פרישתו של ביידן בשבוע שעבר. הפגישה עם ביידן תיערך בבית הלבן, ואילו הפגישה עם האריס במשרדי הממשלה הסמוכים לאגף המערבי, שם נמצאים גם משרדי הסגל של סגנית הנשיא. מחר יטוס נתניהו לפלורידה, שם ייפגש עם הנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני דונלד טראמפ.

אתמול נאם נתניהו בפני הקונגרס האמריקאי, הודה לביידן על ביקורו בישראל בתחילת המלחמה, ולטראמפ על הסכמי אברהם. זו לא התנגשות ציוויליזציות, אלא התנגשות בין ציוויליזציה לברבריות", אמר נתניהו. "כדי שהציוויליזציה תנצח, ישראל וארצות הברית חייבות לעמוד יחד. כשאנחנו עומדים יחד, אנחנו מנצחים, והם מפסידים. ואני מבטיח לכם – אנחנו ננצח".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!