דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
31.7°תל אביב
  • 30.0°ירושלים
  • 31.7°תל אביב
  • 30.2°חיפה
  • 31.8°אשדוד
  • 33.7°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 35.2°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 32.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מערך הסייבר הלאומי: איראן אחראית לקמפיין האיומים על חברי המשלחת הישראלית בפריז

בתום חקירה, נחשף כי האיראנים עומדים מאחורי המסרים המאיימים שנשלחו לספורטאים | הספורטאים קיבלו בין היתר מיילים עם "הזמנות" להלוויה שלהם | הוועד האולימפי בישראל: "מדובר על מהלך נוסף של מדינה שלא מכבדת שום כלל עולמי המנסה להטיל אימה על העולם החופשי"

שוטר באולימפיאדת פריז 2024 (צילום: AP/Thomas Padilla)
שוטר באולימפיאדת פריז 2024 (צילום: AP/Thomas Padilla)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מערך הסייבר הלאומי חשף היום (חמישי) כי איראן עומדת מאחורי קמפיין המנסה להטיל פחד על חברי המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים בפריז. מהחקירה עולה שקבוצת ההאקרים פתחה ערוצים ברשתות חברתיות שבהם פירסמו מידע אישי על חברי המשלחת וכן שלחה מסרוני הפחדה.

מערך הסייבר פועל להסרת הערוצים באמצעות יחידת הסייבר של פרקליטות המדינה. בלי קשר למקרה זה, האבטחה סביב המשלחת הישראלית גבוהה מהרגיל, בעיקר סביב טקס פתיחת המשחקים שיתקיים מחר בערב.

אוהדי נבחרת ישראל במשחק הפתיחה מול מאלי, בטורניר הכדורגל האולימפי בפריז (צילום: הוועד האולימפי בישראל)
אוהדי נבחרת ישראל במשחק הפתיחה מול מאלי, בטורניר הכדורגל האולימפי בפריז (צילום: הוועד האולימפי בישראל)

הקמפיין בוצע תוך ניסיון התחזות לארגון צרפתי בשם GUD. ספורטאים ישראלים קיבלו "הזמנות" להלוויה שלהם בצירוף הפרטים האישיים שלהם, וכן "מיקום" להלוויה. ספורטאים ישראלים רבים קיבלו את האיומים הללו, ביניהם גם נושא הדגל בטקס הפתיחה פיטק פלצ'יק. בהודעה שנשלחה לשחיין מירון חרותי נכתב: "אתה מוזמן להשתתף בהלוויה של מירון חרותי, מת ב-27 ביולי 2024".

במיילים נוספים שנשלחו לספורטאים נכתב, בין השאר: "ארגון ההגנה העממית מודיע כי בכוונתו לפגוע בכל נוכחות ישראלית באולימפיאדה. הלובי היהודי ששולט בפרלמנט הצרפתי, לא יקבע דבר יותר. גורלם של הציונים יהיה כגורלם של הפלסטינים בעזה אם הציונים ימשיכו להלך אימים על כולם".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר הוסיף: "שוב אנו נחשפים לניסיונות של ראש הנחש האיראני להלך אימים על ספורטאים וספורטאיות ישראליות ולהפעיל טרור פסיכולוגי בגרוש על המשלחת המדהימה שלנו. אנחנו כאן בפריז ממשיכים בכל הכוח ושום דבר לא יעצור אותנו – הספורטאיות והספורטאים מוכנים ונחושים מאי פעם להביא להישגים ומערך האבטחה שלנו מוכן לכל תרחיש. לא נרפה עד שנפיל את ראש הנחש האיראני".

הנשיא יצחק הרצוג ורעייתו מיכל עם פיטר פלצ'יק ואנדראה מורז, נושאי הגדל של משלחת ישראל למשחקים האולימפיים בפריז (צילום: עודד קרני, באדיבות הוועד האולימפי בישראל)
הנשיא יצחק הרצוג ורעייתו מיכל עם פיטר פלצ'יק ואנדראה מורז, נושאי הגדל של משלחת ישראל למשחקים האולימפיים בפריז (צילום: עודד קרני, באדיבות הוועד האולימפי בישראל)

מהוועד האולימפי נמסר בתגובה: "הוועד מגנה בתוקף את קמפיין האיומים וההפחדה שהושק על ידי איראן במטרה להלך אימים על חברי המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים בפריז. אנו רואים בכך ניסיון חמור לפגוע בביטחונם ובשלוותם של ספורטאינו. מדובר על מהלך נוסף של מדינה שלא מכבדת שום כלל עולמי המנסה להטיל אימה על העולם החופשי".

"אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם כל הגורמים על מנת להבטיח את שלומם וביטחונם של כל חברי המשלחת. המשלחת הישראלית והספורטאים ערוכים מתמיד ומוכנים להתמודד עם כל אתגר. הרוח של הספורטאים הישראלים חזקה ונחושה ולהתרכז במטרות הספורטיביות. מצפים מכל העולם להתייצב נגד מעשים אלו".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!