דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ' בתמוז תשפ"ד 26.07.24
31.1°תל אביב
  • 28.9°ירושלים
  • 31.1°תל אביב
  • 30.2°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 33.1°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 27.9°צפת
  • 32.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / לוחם צה"ל נפל בדרום רצועת עזה; אזעקות באצבע הגליל

נתניהו פגש את הנשיא ביידן ואת סגניתו האריס | שני בתים עלו באש במנרה בגלל ירי נ"ט, 10 נוספים נפגעו

  • רב"ט במיל' מוטי רווה ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
    רב"ט במיל' מוטי רווה ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
  • לוחם צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    לוחם צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • בית שעלה באש במנרה בגלל ירי נ"ט (צילום: כיבוי אש)
    בית שעלה באש במנרה בגלל ירי נ"ט (צילום: כיבוי אש)
  • נתניהו והאריס בבית הלבן (צילום: נייתן הווארד/רויטרס)
    נתניהו והאריס בבית הלבן (צילום: נייתן הווארד/רויטרס)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-294 למלחמה: דובר צה"ל פרסם הבוקר (שישי) כי רב"ט (במיל') מוטי רווה, בן 37 מהיישוב שני, לוחם מפעיל צמ"ה (ציוד מכני הנדסי) בחטיבת גבעתי (84), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פגש הלילה את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ולאחר מכן את סגניתו והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות קמלה האריס. ביידן הדגיש בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתם את הצורך בגישור על הפערים בין ישראל לחמאס כדי להגיע להפסקת אש בעזה, ואת הצורך בהסרת המכשולים בפני כניסת סיוע הומניטרי לרצועה ובהגנה על חיי אזרחים במהלך הפעילות הצבאית. האריס, לצד הצהרתה על "מחויבותה הבלתי מעורערת" לישראל, קראה לנתניהו לעשות יותר כדי להגן על האזרחים ברצועת עזה: "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיות קהי חושים לסבל ואני לא אשתוק", אמרה. עוד קראה לנתניהו לחתום על העסקה להפסקת אש ושחרור החטופים שמונחת על השולחן.

על פי הודעת דובר צה"ל, יירוטים שבוצעו אמש עקב חדירת כלי טיס עוינים לגליל המערבי לא צלחו. שריפות פרצו בכמה מרחבים כתוצאה מנפילות שברי יירוט. כוחות הכיבוי פועלים במקום. אין נפגעים.

אזעקות הופעלו בשעות הצוהריים ביישובים דפנה, דן ושאר יישוב. אזעקה הופעלה ביישוב יתד שבעוטף עזה בשעה 3 לפנות בוקר עקב זיהוי שווא.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

ממשלת בריטניה הנבחרת: לא נערער על סמכות בית הדין בהאג להוציא צווי מעצר לנתניהו וגלנט

דוברו של ראש ממשלת בריטניה קיר סטראמר הודיע כי הממשלה הנבחרת לא תמשיך במדיניותה של הקודמת לערער על סמכותו של בית הדין הפלילי הבינלאומי (ICC) להנפיק צווי מעצר לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ולשר ההגנה יואב גלנט.

לטענתו, הממשלה הקודמת לא הגישה את הצעתה לפני הבחירות ב-4 ביולי. "אני יכול לאשר שהממשלה לא תמשיך (את הגשת הערעור) בהתאם לעמדה ארוכת השנים שלנו שזהו עניין שבית המשפט יחליט בו", אמר הדובר לכתבים.

אזעקות בשתולה ובנטועה בגליל המערבי

צה"ל תקף מהאוויר מחבלים במרכבא שבדרום לבנון

מדובר צה"ל נמסר כי כוח מיחידה 869 זיהה היום מספר מחבלים כשהם נכנסים למבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב מרכבא. זמן קצר לאחר הזיהוי תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר את המבנה ובו המחבלים. כמו כן, במהלך הלילה הותקף מבנה צבאי נוסף של הארגון, במרחב עייתא א-שעב.

אזעקות באצבע הגליל

התרעות על ירי רקטות הופעלו ביישובים דפנה, דן ושאר יישוב.

דובר צה"ל על ההתרעה בנחל עוז: זיהוי שווא

אזעקה בנחל עוז

דובר צה"ל: כ-100 מחבלים חוסלו בחאן יונס, חוליות ששיגרו פצמ"רים על הכוחות חוסלו מהאוויר

צוותי הקרב של חטיבות 7 והצנחנים, הפועלים בפיקוד אוגדה 98 בחאן יונס, חיסלו עד כה כ-100 מחבלים במרחב, כך נמסר מדובר צה"ל. עוד נמסר כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו במרחב בהכוונת האוגדה וחיסלו שבע חוליות מחבלים ששיגרו פצמ״רים לעבר כוחות צה"ל במהלך הלחימה. לא היו נפגעים.

ברפיח זיהו לוחמי יחידה 414 שני מחבלים חמושים. כלי טיס תקף את המחבלים וחיסל אותם. זמן קצר לאחר מכן, מחבל זוהה לוקח את הנשק בו היה חמוש אחד המחבלים שחוסלו, וחוסל מהאוויר לצד מחבל נוסף.

כ-45 מטרות טרור הותקפו ביממה האחרונה על ידי מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס של חיל האוויר, ובהן חוליות מחבלים, פירי מנהרות, מבנים צבאיים ותשתיות טרור שונות.

רב"ט במיל' מוטי רווה, בן 37 מהיישוב שני, נפל בדרום רצועת עזה

האזעקה ביתד: זיהוי שווא

אזעקה ביתד שבעוטף עזה

הסתיימה פגישתם של נתניהו וסגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס

החלה פגישת נתניהו וסגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס

נתניהו וביידן קיימו פגישה עם משפחות החטופים האמריקנים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות-הברית ג׳ו ביידן קיימו פגישה עם משפחות החטופים האמריקנים: משפחת סיגל, משפחת אלכסנדר, משפחת דקל-חן, משפחת נפתלי, משפחת נאוטרה, משפחת גולדברג-פולין ומשפחת חן.

מהצד הישראלי השתתפו בפגישה מתאם השבויים והנעדרים, גל הירש; השר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר; ושגריר ישראל בארצות-הברית, מייק הרצוג.

מהצד האמריקני השתתפו בפגישה היועץ לביטחון לאומי ג׳ייק סאליבן; המתאם לענייני המזה״ת, ברט מקגורק; ושגריר ארה״ב בישראל, ג׳ק לו.

רובי וחגית חן, הוריו של איתי חן, אחרי הפגישה: "הנשיא ביידן נתן לנו תקווה שיהיה משהו בימים הקרובים".

הסתיימה פגישתם המצומצמת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות-הברית ג׳ו ביידן

 

 

דיווח: המשלחת הישראלית לוושינגטון מגבירה את הלחץ על ממשל ביידן לספק לישראל מערכות נשק מתקדמות

מהדיווח ב'פוליטיקו' עולה, כי בישראל מבקשים מהאמריקאים לסייע בחידוש ומילוי מאגרים של אמצעי לחימה מתקדמים. אחת הסיבות המרכזיות: כוונה של ישראל לנצל את הזמן הנותר של הממשל הנוכחי, שנתפס אוהד יחסית למטרות המלחמה של ישראל בעזה ובלבנון, וחשש כי ממשל עתידי של האריס או טראמפ יגבש מדיניות אחרת בנושא הסיוע לישראל. בדיווח הודגש כי אין קשר לעיכוב משלוח הפצצות במשקל 2,000 פאונד שמעוכב על ידי הממשל, אלא על מערכות נשק אחרות.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!