דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
31.7°תל אביב
  • 30.0°ירושלים
  • 31.7°תל אביב
  • 30.2°חיפה
  • 31.8°אשדוד
  • 33.7°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 35.2°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 32.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / חיל הים יירט כטב"ם במים הכלכליים של ישראל; אזעקות בגליל העליון

דובר צה"ל קרא לאזרחים להתפנות משכונות הדרומיות של ח'אן יונס, לקראת פעילות צבאית באזור לאחר ירי רקטות אמש לעבר אשקלון | חיל האוויר תקף תשתיות חיזבאללה ועמדת שיגור בדרום לבנון | הרמטכ״ל: ״הסכם חטופים - מטרת מלחמה מוגדרת גם מבלי להגדיר אותה לצה״ל״

  • כוח צה"ל יורה לעבר מטרות חיזבאללה בלבנון (צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש90)
    כוח צה"ל יורה לעבר מטרות חיזבאללה בלבנון (צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש90)
  • לוחם צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    לוחם צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-295 למלחמה: חיל הים יירט היום (שבת) כטב"ם במים הכלכליים של ישראל שלאחר שחצה מלבנון. אזעקות נשמעו בקריית שמונה, ערב אל עראמשה והגליל העליון. דובר צה"ל הודיע על פעילות צה"ל בשכונות הדרומיות בח'אן יונס וקרא לאזרחים להתפנות למרחב ההומניטרי לאחר ירי רקטות לעבר אשקלון אמש.

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שתי תשתיות טרור של חיזבאללה במרחבים עייתא א-שעב ושובא בדרום לבנון. בנוסף, הותקף משגר במרחב חולא. שלוש רקטות נורו מעזה לעבר אשקלון. אחת מהן יורטה, והשתיים האחרות התפוצצו בשטחים פתוחים. בחוף אשקלון פרצה שריפה קטנה באחת מזירות הנפילה.

הרמטכ״ל רב אלוף הרצי הלוי אמר בהערכת מצב שקיים בחאן יונס: "הסכם שחרור חטופים, דבר שאנחנו לוחצים כדי להגיע אליו ולהביא בתנאים טובים וזו משימה עליונה. זו מטרת מלחמה מוגדרת, ואנחנו גם לא צריכים שיגדירו לנו את זה. זה עניין ערכי בסיסי. ואנחנו לא מניחים לחמאס עד שאנחנו לא מחזירים את החטופים״.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

התרעה על חדירת כלי טייס עוין ביפתח

האזעקה ביפתח: זיהוי שווא

אזעקה ביפתח

מטוסי קרב תקפו מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה של חמאס, שהוסווה בבית ספר במרכז הרצועה

דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב תקפו בהכוונת מידע מודיעיני של אמ"ן, שב"כ ופיקוד הדרום, מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה של חמאס, שהוסווה במרחב בית הספר חדיג׳ה שבמרכז הרצועה.

מרחב התשתית שימש כמקום מסתור עבור מחבלי חמאס וממנו קודמו והוצאו לפועל מתווי טרור שונים נגד כוחות צה״ל ומדינת ישראל. במקביל, במתחם פותחו ואוחסנו אמצעי לחימה רבים.

טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מותאם לסוג התקיפה, חוזי מדויק ומידע מודיעיני נוסף.

חמאס מפר באופן שיטתי את הדין הבין לאומי, תוך ניצול אכזרי של מוסדות אזרחיים והאוכלוסייה כמגן אנושי לפעולות וצרכי טרור.

אזעקה במטולה

צבא ארה"ב הודיע שהשמיד שישה כטב"מים ושלושה טילי שיוט חו'תים על אדמת תימן

מטוסי קרב של חיל האוויר השמידו אתר שיגור במרחב זייתון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו עשרות מטרות טרור ברצועה, ביניהן מבנים צבאיים, חוליית חמושות ותשתיות טרור נוספות. כמו כן, בהכוונת פיקוד הדרום, תקפו והשמידו אתר שיגור במרחב זייתון, שהיה מוכן לביצוע ירי לעבר שטח הארץ.

בח'אן יונס, צוותי הקרב החטיבתיים 7 וצנחנים שבפיקוד אוגדה 98, פשטו באופן ממוקד על תשתיות טרור בעל ובתת הקרקע במקביל ואיתרו אמצעי לחימה רבים. בין אמצעי הלחימה שאותרו, טילי כתף, רימונים, רובי קלאצ׳ניקוב וציוד צבאי נוסף.

במסגרת אחת הפשיטות זוהתה חוליית מחבלים מבצעת שיגור במרחב, בתוך דקות ספורות מרגע הזיהוי, מטוסי קרב תקפו וחיסלו את מחבלי החוליה.

במרחב רפיח, לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי ו-401 שבפיקוד אוגדה 162, פשטו על מספר תשתיות צבאיות, איתרו אמצעי לחימה וחיסלו חוליות חמושות בקרבות מטווח קרוב.

חיל הים יירט כטב"ם מלבנון במים הכלכליים של ישראל

ספינת טילים משייטת 3 של זרוע הים בשיתוף חיל האוויר, יירטה בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מכיוון לבנון במרחב המים הכלכליים של ישראל.

דוברות מועצת גליל עליון בהמשך לאזעקות: לא דווח על נפגעים בגוף או נזק

דובר צה"ל מודיע: נפעל בשכונות הדרומיות בח'אן יונס, על האזרחים להתפנות

עקב פעולות טרור רבות וירי תמ"ס לעבר מדינת ישראל מהשכונות הדרומיות של חאן יונס, השהות במרחב זה הפכה מסוכנת. לכן, בעת הזו תתבצע התאמה של המרחב. ההתאמה הינה ביחס למידע מודיעיני מדויק לפיו חמאס מיקם תשתיות טרור באזור שהוגדר כמרחב הומניטרי.

האזהרה המוקדמת מתבצעת על מנת לצמצם את הפגיעה באוכלוסייה האזרחית ולהרחיק אותה ממרחב הלחימה.

צה"ל עומד לפעול בעוצמה כנגד ארגוני הטרור, ולכן קורא לאוכלוסיה שנותרה בשכונות הדרומיות של חאן יונס להתפנות באופן זמני אל המרחב ההומניטרי המותאם במוואסי.

אזעקה בערב אל עראמשה

אזעקות בקריית שמונה והגליל העליון

דיווח: צבא אררה"ב תקף בסיס של מליציה פרו איראנית במזרח סוריה

התקיפה על הבסיס באזור דיר א-זור התרחשה לאחר שיגור שתי רקטות לעבור בסיס ארה"ב כונוכו

צה״ל: חיל האוויר תקף משגר ותשתיות חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שתי תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים עייתא א-שעב ושובא. בנוסף, הותקף משגר במרחב חולא, ובמהלך היום הותקפו מרחבים נוספים בלבנון להסרת איום.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!