שוב משבר באל על. ועד הטייסים טוען כי הנהלת החברה פוגעת בשכרם של הטייסים המבוגרים, בני 65 ומעלה, בשיעור של 70%. במסגרת צעדי המחאה בהם הם נוקטים, מסרבים הטייסים להשתבץ לטיסות אליהן לא היו רשומים מראש, צעד שהוביל שוב לביטולן של טיסות. בוועד הדגישו כי הטייסים מבצעים את כל הטיסות אליהן הם רשומים מראש ועל כן, לטענתם, לא מדובר כלל בעיצומים. ועד עובדי רשות שדות התעופה הודיע כי אין בכוונתו להמשיך ולספוג את זעם הנוסעים, שלדבריהם הגיע גם לכדי הרמת ידיים – ויחדלו לספק שירותים לחברה במידה והמשבר לא ייפתר עוד היום (שני).
הנהלת החברה ועובדיה חתמו אמנם, בדצמבר האחרון, על הסכם שהסדיר את תנאי ההעסקה של הטייסים, אך לא הצליחו להגיע להסכמות בנושא העובדים המבוגרים – כ-40 טייסים – והנושא נותר פתוח. מקור המחלוקת הוא בתקנות בינלאומיות, אותן אימצה המדינה בנובמבר 2014, לפיהן נאסר על טייסים שעברו את גיל 65 להמשיך ולבצע טיסות, זאת על אף שהם רחוקים עדיין כשנתיים מגיל הפנסיה.
לדברי ועד הטייסים הנושא נמצא כבר זמן רב בדיונים מול ההנהלה, במסגרתם הציעו מספר פתרונות לבעיה – אך ההנהלה לא הסכימה לקבל אותן. בין היתר, הציע ועד הטייסים להשתתף במימון כשליש מפיצויי הפיטורין של 25% מהטייסים שלא ימצאו להם תפקידים חלופיים ויפרשו. גם להצעה זו לדבריהם סירבה הנהלת אל על.
מהנהלת אל על נמסר כי הטייסים שבים ומשבשים את טיסות החברה למרות שבמסגרת ההסכם עליו חתמו התחייבו שלא יעשו זאת, וכן כי הם משבשים את ההדרכות באופן הפוגע בעמיתיהם. לטענתה, החברה הוציאה לחופשה כעשרה מדריכים שטענו בבת אחת למחלה. עוד הוסיפו כי "הנהלת החברה פועלת כל העת באחריות ובהגינות כלפי הטייסים אשר אינם יכולים עוד לשמש כטייסים פעילים. אנו מצפים מנציגות הטייסים שלא להפוך כל אי-הסכמה במשא-ומתן לעיצומים גלויים או סמויים – דבר הפוגע בחברה, בעובדים ומעל לכל בקהל לקוחותינו אשר הופכים בעל-כורחם לבני-ערובה".