דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יגאל לוינשטיין

שירות נשים בצה"ל / חותמי 'תורת המלך' בפסק הלכה חדש: "אין להתגייס ליחידות מעורבות"

המאבק של החר"דלים כנגד שירות הנשים בצה"ל - עולה מדרגה | דוב ליאור וזלמן מלמד קבעו אתמול (ד') כי "אין שום היתר להיכנס למצב, שאין בו אפשרות לחיות כמו יהודי שומר תורה ומצווה המקפיד על גדרי הצניעות וחיי קדושה."

חיילות וחיילי גדוד קרקל, 2014 (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).
חיילות וחיילי גדוד קרקל, 2014 (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

אחרי הסערה סביב דבריו של הרב לוינשטיין, חשף אתמול (רביעי) כתב גל"צ אורי איגרא כי חותמי ומפיצי 'תורת המלך' – דב ליאור, רבה לשעבר של קריית ארבע וזלמן מלמד רבה של ישיבת בית אל, קבעו בפסק דין הלכתי כי חל איסור על גברים לשרת בגדודים מעורבים ובכלל בגדודים שהוטמה בהם פקודת השילוב המשותף, קרי כלל הגדודים.

על פי פסק ההלכה, "על אף שהשירות בצבא הוא מצווה, אין שום היתר להיכנס למצב, שאין בו אפשרות לחיות כמו יהודי שומר תורה ומצווה המקפיד על גדרי הצניעות וחיי קדושה. לכן כל עוד יש עירוב של בנים ובנות, אין להתגייס ליחידות מעורבות וליחידות שהפקודה החדשה הוטמעה בהם ( פקודת השילוב המשותף מ.ר)."

פסק ההלכה של דוב ליאור כנגד השילוב הראוי (התמונה באדיבות אורי איגרא)

"כל שכן, שבנות לא תתגייסנה, מפני שלא תוכלנה לשמור על כללי הצניעות." נכתב בפסק ההלכה, "כל חייל שומר תורה ומצוות צריך להימנע מארועים הסותרים את הצניעות וקדושת המחנה. כ"כ לקצין אסור לקבל פיקוד על יחידה מעורבת על כל המשתמע מכך. אם הציבור יעמוד איתן מול הגזירה יש סיכוי שהיא תתבטל."

"לא יהודיות בקצה"

אתמול (שלישי) התבטא לוינשטיין, ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, בעת הרצאה לתלמידי ישיבות, בנושא גיוס ושירות נשים בצה"ל, "שיגעו לנו את הילדות, מגייסים לנו אותן לצבא. הן נכנסות יהודיות – הן לא יהודיות בקצה, לא במובן הגנטי." לוינשטיין, שהסית כבר בעבר כנגד להט"ב, ונאסרה הרצאתו בפני חיילים. "אנחנו יודעים לבנות את הרגשות הטבעיים של יראת שמים מגיל 0 עד גיל 13? לא יודעים ממני ומשפתי, רק הנשים הקדושות יודעות לעשות את זה", הוא הוסיף וביקר את שירות הנשים בצה"ל ואמר "מה היא תהיה מ"פ? זו שאלה של שיגעון, זה שייך לבית משוגעים".

"כל מערכת הערכים שלהן תשתבש," אמר לוינשטיין על הבנות הדתיות המתגייסות לצה"ל, "סדרי עדיפויות, בית-קריירה, ישגעו את כולם. אנחנו לא מוכנים, אסור להסכים לזה".

יגאל לוינשטיין. (צילום מסך)
יגאל לוינשטיין. (צילום מסך)

בעקבות דבריו אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן, "מאז הקמת המדינה נשים שירתו בצה"ל ותרמו תרומה עצומה לביטחון ישראל", קבע ליברמן. "ההשתלחות של הרב לוינשטיין היא לא רק פגיעה בנשים בישראל, אלא פגיעה בצה"ל, במורשת של צה"ל ובערכים הבסיסיים של מדינת ישראל. כשאחזור לארץ מהביקור בוושינגטון נשקול מחדש את מעמדו של הרב לוינשטיין והכשירות שלו להכין צעירים לשירות בצה״ל".

גם סיעת המחנה הציוני הגיבה לדברים, ופנתה לשרי הביטחון והחינוך בדרישה לבטל את המימון וההכרה בכל מוסד שלוינשטיין עומד ויעמוד בראשו, במכתב טוענים חברי סיעת המחנה הציוני כי "הרב לוינשטיין התבטא בבוז ובזלזול, ולעג לחיילות צה"ל. אמירותיו המקטינות נשים ומעודדות הדרה ואפליה של נשים, מתאימות לתקופות ימי הביניים ואסור שיקבלו במה בשום מקום, על אחת כמה וכמה לא כסמכות בראש מוסד חינוכי שאמון על הנחלת ערכים בקרב בני נוער.

לא יעלה על הדעת שאמירות אלה הפוגעות בצה"ל ומשסעות את החברה הישראלית כולה, יעברו כאילו לא קרה דבר. עליכם לדבוק במחויבותכם לנשים ולצה"ל ולפעול לבטל את המימון וההכרה בכל מוסד שיגאל לוינשטיין עומד בראשו. על המשרדים לשלול את התקציבים ואת ההכרה למכינה זו, עד אשר הערכים שילמדו בה יהלמו את הערכים עליהם מושתתת מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית המקדמת שוויון זכויות לכלל אזרחי ואזרחיות המדינה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!