דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

משפט ופלילים / כתב אישום נגד מבצע הפיגוע ביבנה: "הפגין קור רוח קיצוני"

איסמעיל אבו עראם, בן 19 מהעיר יטה שבאזור חברון, שביצע את הפיגוע במרכול ביבנה בתחילת החודש, מואשם ניסיון לרצח בנסיבות של מעשה טרור | עפ"י כתב האישום, החליט לבצע את הפיגוע אחרי שהתחזק מבחינה דתית

כוחות ביטחון בזירת הפיגוע ביבנה (צילום: אבי דישי \ פלאש90)
כוחות ביטחון בזירת הפיגוע ביבנה (צילום: אבי דישי \ פלאש90)

כתב אישום הוגש הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד, כנגד איסמעיל אבו עראם, בן 19 מהעיר יטה שבאזור חברון, שביצע את הפיגוע במרכול ביבנה בתחילת החודש, במהלכו נדקר סגן מנהל המרכול ניב נחמיה. כתב האישום מייחס לעראם עבירת ניסיון לרצח בנסיבות של מעשה טרור.

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד הילה צור מפרקליטות מחוז מרכז, הנאשם, שהתחזק מבחינה דתית, קיבל השראה ועידוד לקיים מצוות "ג'יהאד נגד הכיבוש היהודי- ישראלי". כחלק מהתחזקותו הדתית ביצע הנאשם "עומרה" (עלייה לרגל למֶכָּה בכל זמן בשנה) במהלך חודש הרמדאן האחרון ושהה בסעודיה במשך כ-12 ימים. לטענת הפרקליטות, על מנת לקיים הלכה למעשה מצוות ג'יהאד, החליט עראם לרצוח יהודי ישראלי, באמצעות פיגוע דקירה בתוך שטחי מדינת ישראל.

כוחות ההצלה בפתח הסופר ביבנה בו אירע פיגוע הדקירה (צילום: מד"א)
כוחות ההצלה בפתח הסופר ביבנה בו אירע פיגוע הדקירה (צילום: מד"א)

עוד צוין בכתב האישום כי ב-2 באוגוסט, יצא עראם מביתו לשטח ישראל, מבלי שיהיה לו היתר חוקי לכך, שכבכוונתו לפגוע באדם שמוכר לו כמעסיקו לשעבר, באמצעות סכין שאותה ישיג ומכל גז פלפל שאותו הביא עמו.

מרצף היאורעים המתואר בכתב האישום, הגיע עראם בתחבורה הציבורית ליבנה, ולאחר שלא הצליח לאתר את מעסיקו לשעבר באולם אירועים בעיר, החליט כי יבצע את הפיגוע כלפי קורבן אחר באמצעות סכין שאותה יגנוב מהמרכול הסמוך.

לשם כך, טוענת הפרקליטות, נכנס אל המרכול, הגיע למעבר בו מוצגות סכינים למכירה, נטל לידיו סכין בעלת להב באורך 15 ס"מ והחביא אותה במכנסיו. במהלך שיטוטיו בין מעברי המרכול איתר הנאשם את סגן מנהל סניף המרכול, ניב נחמיה, בעודו מסדר מוצרים במעבר. אז הוציא עראם את הסכין מתוך מכנסיו, הסתער נחמיה ודקר אותו בצווארו, בחזהו, בבטנו ובראשו.

בתגובה, וחרף פציעותיו הקשות, נאבק נחמיה במחבל, תוך שהשליך לעברו כל חפץ שאיתר בסמוך אליו. במהלך המאבק נשברה הסכין ונשמטה מידיו של הנאשם. בשלב זה, הוא הוציא את מיכל גז הפלפל וכשהבחין כי נחמיה הצליח להימלט, ריסס באמצעות הגז את פניו וברח בריצה ממקום. בשל קריאותיו של נחמיה והמהומה שהתרחשה בתוך הסניף, נכתה בכתב האישום, רדפו אחרי הנאשם כמה עוברי אורח ובלמו אותו עד להגעת כוחות המשטרה למקום.

נחמיה, בן 43 ואב לחמישה, הובהל לבית החולים קפלן ברחובות במצב קשה מאוד עם דקירות בחזה, בצוואר ובראש. לאחר מכן מצבו השתפר ואתמול שוחרר לביתו.

הפרקליטות מבקשת לעצור את אבו עראם עד תום ההליכים. בבקשת המעצר צוין כי "משנה חומרה נמצא בעובדה כי המשיב, שוהה בלתי חוקי, עשה כל שלאל ידו במטרה להוציא את מעשה הטרור אל הפועל, הפגין קור רוח קיצוני במעשיו, כשהוא מתכנן את מעשה הטרור על כל שלביו ופרטיו, תוך הקפדה יתרה במניעת כל אפשרות לסכלם. אף קיומן של מצלמות אבטחה במרכול לא הניעוהו ממעשיו. בחירתו הקרה את קורבנותיו, שינוי זהות הקורבן לאחר שתכנונו המקורי לא יצא אל הפועל, והשימוש בגז הפלפל לאחר שהסכין נשמטה מידיו במטרה להשלים את משימתו ולהרוג את קורבנו, הכול מתוך מניע לאומני-גזעני מעידים כאלף עדים על נחישותו ומסוכנותו של המשיב".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!