דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שחיתות שלטונית

מחאה / כ-10,000 איש ואישה, בהם הרב שרלו וראש השב"כ לשעבר, הפגינו אמש בת"א

כמדי שבוע מזה למעלה משנה התאספו אמש מפגינים למחות כנגד השחיתות השלטונית | ראש השב"כ לשעבר, עמי איילון: "השחיתות השלטונית מסוכנת לישראל יותר מחמאס, חיזבאללה ואיראן" | מפוטרי טבע לא הוזכרו

הפגנה נגד השחיתות בתל-אביב (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
הפגנה נגד השחיתות בתל-אביב (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).

אלפי מפגינים הגיעו במוצאי השבת לתל אביב, לצד מאות מפגינים נוספים ברחבי הארץ, להפגנת מחאה כנגד השחיתות השלטונית. המחאה החלה כזכור לפני למעלה משנה בהפגנות שבועיות מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתוח בחקירה ולהעמיד לדין את ראש הממשלה בגין הפרשיות בהן הוא חשוד כמעורב, ומשם קיבלה כיוון כללי יותר של "מאבק בשחיתות השלטונית".

כ-10,000 אנשים הגיעו אמש להפגנה המרכזית ברוטשילד בתל אביב, וקראו להתפטרותו של ראש הממשלה. המפגינים צעדו תחת הסיסמא "לא שמאל, לא ימין – ישר". הרב יובל שרלו, ראש ישיבת אורות שאול, דיבר בהפגנה ואמר כי "שחיתות מהווה סכנה אסטרטגית לחברה בישראל. משמעותה של שחיתות זה ניצול כוח בידי מי שניתן לו הכוח, כוח שמשתמשים בו לא למטרות שניתנו לו. הכוח חיוני אבל מסוכן ויכול לדרדר את המדינה לתהומות. הנביאים הזהירו את נושאי הכוח מפני הכוח השלטוני. היא עלולה להוביל להחלטות לא ענייניות כמו 'הון-שלטון' ועוד".

הרב יובל שרלו. התמונה באדיבות המצולם.
הרב יובל שרלו. התמונה באדיבות המצולם.

הרב אמר עוד בנאומו כי "אורבת לנו סכנה לאבד את האמון במקבלי ההחלטות. אם נצטרך תכנית כלכלית איך נדע שזה לטובת העם? איך יהיה אמון כשנצטרך ללכת למלחמה? הסכנה השלישית לשחיתות היא המשפט המפורסם 'כולם עושים את זה'. אם בארזים נפלה שלהבת מה יגידו אזובי הקיר? הדרך להילחם בשחיתות לא עוברת בדרכים אחרות אלא על ידי פיזור הכוח. יש חשיבות למשפט 'תקשורת חופשית'. אני קורא לממשלת ישראל להפסיק לחוקק חוקים שונים בטיעונים של משילות, כשרוצים בעצם לפגוע ברשויות האחרות".

גם ראש השב"כ לשעבר, עמי אילון, נאם ואמר כי "באתי לכיכר היום ורק היום כי לפני שבועיים הטרידה אותי תגובתו של ראש הממשלה להפגנה. האמירה שכאשר שורפים דגלי ישראל בעולם עלינו להתאחד כולם ולא להפגין נגד השחיתות השלטונית – זה הבהיר היכן עליי להיות. באתי להגיד לראש הממשלה את מה שהוא לא רוצה להבין: השחיתות השלטונית מסוכנת לישראל יותר מחמאס, חיזבאללה ואיראן".

אילון אמר עוד כי "שנים רבות הובלתי אנשים בקרבות, ומהם למדתי אמת פשוטה אחת: יש לנו עוצמה וכוח להילחם בכל אויב, יש בעם חוסן אזרחי לפרוח ולשגשג במאבק מתמשך ואת זה עושים עשרות שנים אבל זה רק בתנאי שהמנהיגות נקיית כפיים ולא מושחתת. למנהיגות מושחתת שאינה נקייה אין סמכות מוסרית ולא יהיה לה כוח לשלוח את צעירינו לקרב. מנהיגות מושחתת – אין לה מוסריות לחתום על שלום ולעשות ויתורים. למנהיגות מושחתת אין סמכות לחוקק חוקים כי הם הופכים את כולנו לשותפים לשחיתות. מנהיגות מושחתת לא תוביל ומאיימת עלינו והיא איום עלינו כחברה. למי שרואים בנו פוסט ציונים ועוכרי ישראל – אני אומר לראש הממשלה – המדינה היא לא אתה, היא שלנו, של כל השבטים, של כל החברה הישראלית".

עמי איילון (צילום ארכיון: קובי גדעון \ פלאש90)
עמי איילון (צילום ארכיון: קובי גדעון \ פלאש90)

"אני פה כי אני לא מוכן לשתוק מול השחיתות במדינה הזאת" אמר יוסי, שהגיע להפגנה בתל אביב. "נמאס מזה שפוליטיקאים חושבים שהם יכולים לעשות מה שהם רוצים, ושאנחנו נשתוק. חשוב שדווקא היום, בחג חנוכה, יצאו אזרחי ישראל להפגין גם מימין וגם משמאל. זאת לא הפגנה של קבוצה פוליטית מסוימת, זאת הפגנה של כל הציבור הישראלי".

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד אליעד שרגא אמר כי "למדנו שלא מדובר באירוע נקודתי, אלא בצונאמי עכור שמאיים להטביע את ישראל בשחיתות. מדובר במשפחות פשע מאורגן ומשפחות מאפיה. הם משתלטים על השלטון המקומי, ומשם לארצי. הפעם מדובר בהון-מאפיון-שלטון, לא פחות ולא יותר".

מעניין לציין כי אלפי המפוטרים של טבע לא הוזכרו בדברי הנואמים, והם גם לא הופיעו על השלטים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!