דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תוכן מקודם

פתיחת חשבון בנק בלי להגיע לסניף – האם זה אפשרי?

(קרדיט: shutterstock)
(קרדיט: shutterstock)

כדי לפתוח חשבון בנק חדש, כבר לא צריך לפנות זמן לביקור בסניף הקרוב למקום מגוריכם. סיכמנו עבורכם כל מה שצריך לדעת על פתיחת חשבון בנק באינטרנט, בתהליך מאובטח, מתקדם וידידותי לשימוש.

הזמנת מצרכים מהסופר או קניית בגדים לילדים הן רק שתיים מהמטלות שבעבר נאלצנו לצאת עבורן מהבית, ואילו כיום זמינות עבורנו מכל מקום בלחיצת כפתור. כחלק מהתרחבות השירותים הבנקאיים המקוונים, גם משימות פיננסיות כמו הפקדת צ'קים, העברת תשלומים ואפילו פתיחת חשבון בנק הפכו לפעולות שמתאימות לביצוע באופן דיגיטלי. כך שאם אתם מעדיפים להשלים אותן עצמאית, בזמן ובמקום הנוחים עבורכם, מדובר בפתרון שכדאי להכיר.

פתיחת חשבון בנק באינטרנט – למי זה מיועד?

פתיחת חשבון בנק אונליין רלוונטית לתושבי ישראל בגיל 16 ומעלה, שמעוניינים לפתוח חשבון בנק פרטי ועומדים בקריטריונים שנקבעו על ידי הבנק הרלוונטי (לקוחות שלא סורבו לפתוח חשבון בנק בעבר, שאינם אזרחי או תושבי ארצות הברית ועוד).

מהם היתרונות והמגבלות של פתיחת חשבון בנק באינטרנט?

ישנם מי שמעדיפים להיפגש עם בנקאי בכל סוגיה פיננסית. אחרים לעומת זאת, ישמחו לחסוך מעצמם את זמן הנסיעה לטובת ביצוע פעולות באופן עצמאי מהבית. פתיחת חשבון בנק מרחוק מיועדת להקל על מי שרוצים להשלים את התהליך במהירות, במועד ובזמן שיבחרו, ללא תלות בשעות פעילות סניף הבנק שלהם. מדובר בתהליך מאובטח, המתבצע בהתאם לתקני אבטחת מידע מתקדמים וכולל הזדהות ואימות פרטי הלקוח מרחוק, כך שאותו לקוח אינו נדרש לפגוש בנקאי באופן אישי.

חשוב לציין כי פתיחת חשבון אונליין מתבצעת אמנם באופן עצמאי, אך אינה באה על חשבון הקשר עם נציגי השירות. מה שאומר שאם אתם זקוקים לסיוע, הדרכה או מענה מנציג לאורך שלבי ההצטרפות או לאחריהם, תוכלו ליצור קשר עם נציגי הבנק באמצעות שיחה טלפונית, אתר הבנק או באפליקציה.

על מנת לוודא שמאפייני החשבון תואמים לצרכים שלכם, יש לעיין במדיניות הבנק הנוגעת לאופי הפעילות שלו, יתרת הזכות הכוללת ונושאים רלוונטיים נוספים. כך למשל חשבון שנפתח באופן דיגיטלי עשוי להיות מסווג כחשבון ללא אפשרות כניסה למינוס – אך מדובר במאפיין שניתן לשנות על ידי פנייה לסניף. באותו האופן תוכלו גם לצרף אליו בהמשך שותף או שותפה, אם תהיו מעוניינים בכך.

החלטתי לפתוח חשבון בנק אונליין, מאיפה מתחילים?

היתרון העיקרי של פתיחת חשבון בנק באינטרנט הוא שמדובר בתהליך מהיר וקל לביצוע, כך שניתן להשלים אותו בקלות באמצעות האפליקציה או אתר האינטרנט של הבנק. אחרי שבחרתם בבנק הרלוונטי עבורכם, עיינתם ברשימת התנאים והגעתם למסקנה שתרצו להמשיך, תוכלו לשלוף את תעודת הזהות ולהקדיש מספר דקות לצורך השלמת השלבים. בחירה באפשרות של פתיחת חשבון בנק באינטרנט, תוביל אתכם אל מסך הזנת פרטים אישיים וסריקת תעודת הזהות; זיהוי הלקוח ואימות הפרטים יתבצעו על ידי שיחת וידאו עם בנקאי, סרטון וידאו או בכל דרך אחרת בהתאם להחלטת הבנק; בשלב האחרון, תתבקשו לאשר את התנאים ולהקריא הצהרת הצטרפות. שימו לב שבמקרה של פתיחת חשבונות בעלי מאפיינים ייחודיים, כמו למשל חשבון בנק צעיר, ייתכן שהתהליך יכלול שלבים נוספים או יהיה נתון למגבלות מסוימות.

מהם המסמכים שעלי להכין כדי לפתוח חשבון מהבית?

על מנת לאמת את זהותכם מרחוק, תידרשו להציג תעודת זהות ולחתום על מסמכי פתיחת חשבון שיוצגו בפניכם באופן מקוון. בחלק מהמקרים, ייתכן שהבנק ידרוש סריקה ושיתוף של מסמכים נוספים.

התנהלות פיננסית נכונה מתחילה בקבלת החלטות הנוגעות לחשבון הבנק. פתיחת חשבון בנק באינטרנט היא כלי שימושי עבור לקוחות המעוניינים לחסוך זמן ולבצע פעולות באופן עצמאי – בקצב שלהם, ומבלי להגיע לסניף. טרם ההצטרפות, מומלץ לבחון היטב את התנאים המוצעים לכם, תוך התחשבות בצרכים, במאפייני השימוש ובפרמטרים נוספים שרלוונטיים עבורכם.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!