שמים את העובדות והעובדים במרכז - אפריל 2024

21 א ת הטריגר שהוביל להתארגנות העובדים בחברת נס טכנולו־ , מיכה וינברגר 2014 גיות בשנת זוכר היטב. זה קרה כשהחברה נקלעה, לטענתה, לקשיים כל־ כליים, והחלה לנקוט בשורת של מהלכים שהרעו את תנאי העובדים. "יום אחד המ־ נהלים שלי מנס הגיעו לאתר שלנו והודיעו לנו מהרגע להרגע שהם מתכוונים לנכות מכל עובד ארבעה ימים מתוך יתרת ימי החופשה שלו", אומר וינברגר. "בנוסף לכך, גם ימי המחלה ירדו למינימום ההכרחי על פי חוק, שזאת הרעה משמעותית בנורמה של ימי המ־ חלה שהייתה נהוגה עד אז". וינברגר, עובד חברת הקבלן שמעסיקה חלק מעובדיה במשרד החברה ואחרים באת־ רי הלקוחות ברחבי הארץ, הועסק אז מטעמה בחברת בפרטנר והתקומם כנגד ההחלטה, אך לא מצא כתובת לפנות אליה. "כמוני יש עוד אלפי עבדים שמשובצים לאתרי העבודה של חברות שונות. מצד אחד אנחנו מקבלים את תלוש השכר מחברת נס, מצד שני אנחנו נמ־ צאים במקום העבודה שמנוהל בפועל על ידי חברה אחרת. זה מצב ייחודי שבו אנחנו כעו־ בדי קבלן נופלים בין הכיסאות. אין לנו ממש למי לפנות, אנחנו לא פה ולא שם". להרגיש חלק מהחברה תחושה דומה לזו שמתאר וינברגר חווה ), שהועסק מרבית שנותיו 52( גם גיל לוי בשוק העבודה כעובד קבלן בחברת נס. אחרי שנים של העסקה עקיפה, שבהן עבד כתף 16 העלו על נס את ההתארגנות במשך שנים הם הועסקו כעובדי קבלן לצד חבריהם, אבל לא נהנו מאותן זכויות. כשהחברה שלהם, נס טכנולוגיות, פגעה בזכויותיהם המעטות, הם החליטו להתאגד בהסתדרות ולדרוש ), מוביל ההתארגנות: "לא אשכח את היום 40( מיכה וינברגרלהיקלט להעסקה ישירה. שהודיעו לנו שאנחנו נקלטים להעסקה ישירה כעובדי חברה בפרטנר. שמחנו, היינו בעננים". עדי פאר הפגנת עובדי "נס טכנולוגיות" מול בית המנכ"ל, שחר אפעל, צילום: דוברות ההסתדרות

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=