שמים את העובדות והעובדים במרכז - אפריל 2024

51 ), מנכ"ל חברת פרטנר, צבר ניסיון רב בעבודה עם 56( אבי גבאי ועדי עובדים. לא פלא, אם כן, שבתפיסת עולמו הוא רואה בהם שותף חשוב להצלחת החברה. "חברה היא משולש," אומר גבאי. בקודקוד אחד נמצאים הלקוחות, בשני העובדים, ובשלישי בעלי המניות. כל דבר שנעשה צריך לשרת את שלושת הקודקודים". טל כספין ע ם ניסיון מצטבר של יותר מעשור בניהול חברות בתחום התקשורת, כולן חברות מאוגדות עם ועדי עו־ בדים דומיננטיים, ובהם הוועדים בחברות בזק, סלקום והיום פרט־ נר, גבאי באמת מאמין בשיתוף פעולה ובש־ קיפות כלפי העבדים, ובלבד שכולם נרתמים למטרה אחת – טובת החברה. "אם נוצר מצב שבו מישהו מבעלי העניין בחברה לא מרוצה", הוא אומר. "זה כמו תפוח רקוב בסלסלה – זה מקלקל לכולם". איך זה יכול להשפיע? "אם לדוגמא אתה פוגע בלקוחות, הרגולטורים יכנסו לתמונה ויטילו מגבלות שיפגעו בחברה. אם אתה פוגע בעובדים, יחסי העבודה יתע־ רערו והתפוקה תיפגע. אם אתה פוגע בבעלי המניות, החברה תשקיע פחות ואורך החיים של החברה יתקצר – לכל אחד יש את האינט־ רסים שלו, אבל הווקטור המשותף הוא הצלחת החברה לאורך זמן". נשמע הרמוני. אין סתירות? "ברור שבטווח הקצר יש אינטרסים סותרים. העובדים רוצים שכר גבוה יותר, והחברה רוצה גמישות ניהולית ולהיות כמה שפחות מוגבלת בניהול החברה, אבל בטווח הארוך, חברה שמ־ צליחה יכולה לשרת את הלקוחות, את העוב־ דים ואת בעלי המניות שלה". לא קל יותר להיות מנכ"ל בחברה לא מאוגדת שאין בה ועד עובדים? "יותר קל זה בטוח, כי יש לך פחות אילוצים. אבל לוועד עובדים יש יתרונות. הרבה פעמים הוא מייצר לך דרך לשמוע מה באמת קורה אצל העובדים. יש דברים שעובדים יגידו לנ־ ציגים שלהם, אבל לא יגידו למנהל שלהם. זה יכול להיות קשור לתנאי עבודה, אבל זה יכול להיות קשור גם לתהליך תקול או בעיה בחב־ רה. הרבה פעמים יגיעו אליך בעיות שלא היו עולות בדרך אחרת". אז מה בסופו של דבר מאפשר עבודה משות־ פת? "ברגע שיש וקטור משותף שמייצג את טובת החברה, נוצרת אחדות באינטרסים. אם יש דיאלוג שוטף היכולת לעבוד ביחד משתפרת. זה מקל על כולם". את דרכו בעולם התקשורת החל גבאי בח־ , אז שימש עוזר בכיר 1998 ברת בזק בשנת למנכ"ל החברה. חמש שנים לאחר מכן כבר מונה למנכ"ל בזק בינלאומי, שם השלים קד־ מונה 2007 נציה קצרה בת שנתיים, ובשנת למנכ"ל חברת בזק, תפקיד אותו מילא במשך ב � . ממרום תפקידיו ה 2013 שש שנים עד שנת כירים ראה גבאי מקרוב את ה'מפץ הגדול' של תעשיית הסלולר – הרפורמה שקידם שר התקשורת דאז, משה כחלון, לניוד מספרים – רפורמה ששמה קץ לעידן רווחי הענק בח־ ברות הסלולר. "היה צריך להעביר את המחוג מהחברה ללקוחות, זה בסדר גמור", אומר גבאי על הרפורמה. "חלק מהפעולות שנקטו אז החב־ רות היו נגד העובדים, ולכן זה היה גם הרקע הצלחת החברה היא אינטרס משותף צילום: ינאי יחיאל

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=