שמים את העובדות והעובדים במרכז - אפריל 2024

53 חברה עם ועד ואיך צריכים להיראות היחסים עם הוועד בה־ קשר הזה? "אני מאד מאמין בפתיחות. ועד עובדים צריך לדעת מה קורה בחברה. זה עוזר להסביר לעובדים מה קורה בחברה, מה אנחנו עושים ולמה. כשהוא לא שותף זה מייצר תחושה של קונספירציות, שאתה לא יודע משהו אתה מתחיל לדמיין. לפעמם יש דברים דיסקר־ טיים, אתה לא יכול לספר לכולם מה אתה מתכנן לעשות, אבל חשוב שיהיה אמון שמא־ פשר לשתף אותם בסוד העניינים. בדרך כלל הדברים נראים פחות מאיימים ברגע שיודעים עליהם". מה עמדתך בנוגע לשיתוף עובדים בדירקטוריון? "אין עניין אידאולוגי שזה צריך להיות. לפעמים זה נכון, ולפעמים לא. כשהייתי מנכ"ל בסלקום והייתה בקשה כזו מצד הוועד – בקשה שבמשך הרבה שנים סירבו לה, הקשבתי והבנתי שאחרי הרבה שנים של חוסר אמון בחברה, הפתרון למצב מבחינתם היה נציג בדירקטוריון. בתוך העסקה הכו־ ללת הסכמנו לזה, וגם החברה קיבלה דברים בהסכם. בסוף הדירקטוריון זה גוף שצריך להסתכל על בעלות החברה, לא העובדים או בעלי המניות". ומה לגבי מנגנון של השתתפות ברווחים? "זה דבר נכון. כשחברה מצליחה העובדים צרי־ כים ליהנות מההצלחה". כמו בכל מקום בישראל, גם בפרטנר הדי המלחמה מורגשים בעוצמה. כחברה שמנה־ לת תשתית חיונית, התגלגלו לפתחה כמה באוקטובר הודעתי 7־ סוגיות הרות גורל. "ב להנהלה ולעובדים שאנחנו עכשיו משרתים את המדינה", אומר גבאי. "פרטנר היא חברה חזקה ותישאר חזקה. אנחנו בתקופה לא נו־ רמלית, ואנחנו צריכים להתנהג בצורה לא נורמלית". איך התנהלה החברה במצב החירום? באוקטובר, אמרו בישיבת 8־ "ביום ראשון, ה ח � מהשליחים שעובדים עם ה 25 הנהלה שרק ברה הגיעו, אבל עד מחר הם יתארגנו. ישר צחקתי, שאלתי איך זה יקרה? השליחים גויסו למילואים. ובזמן הזה עולים צרכים מהשטח – אנשים צריכים סים, תיקונים, אנחנו בזמן מלחמה. חשבנו מה לעשות, והחלטנו להקים קבוצת וואטסאפ של עובדים שרוצים להתנ־ דב ולהגיע לאנשים שאנחנו צריכים להעביר להם סים או ציוד אחר, והכל דרך הקבוצה. זה נתן את השירות הכי טוב שנתנו אי פעם, הגענו לחורים. גם אני, וגם הסמנכ"לים ויו"ר הדירקטוריון, השתתפנו ועשינו שליחויות. בתחילת המלחמה הייתה גם היסטריה סביב מטענים. יצאנו לשטח וחילקנו את כל המ־ טענים שהיו לנו, וכשהמלאי אזל קנינו עוד וחילקנו גם אותם". איך נערכתם לתת שירות בתקופה הזאת? "הבנו שלהרבה חיילים אין איך לתקן מכשירי סלולר. תוך שבוע העמדנו ארבע ניידות שה־ סתובבו ברחבי הארץ ונתנו שירות לחיילים, לא רק ללקוחות פרטנר. בנינו אותם בזמן המ־ לחמה, הטכנאים הגיעו כל יום לשטחי כינוס ובסיסים". "הבנו שהלקוחות שלנו לא במקום הטבעי שלהם", הוא מוסיף. "הרשת בנויה לפי רי־ כוזי הלקוחות, פתאום הכל השתנה. בצאלים אלף חיילי מילואים, הרשת 70 פתאום יש לא יכולה לתמוך בזה. לכן פתחנו את דור חמש בחינם לכולם כדי שזה יוריד עומסים. אם לא היינו עושים את זה בצאלים לא הייתה קליטה". בעיצומה של המלחמה, בדומה לחברות אחרות במשק, אימצה פרטנר את קיבוץ כרם שלום. מטרת הפרויקט היא לרתום את יכולות החברה למאמצי השיקום של היישוב בכל התחומים, ובהם סיוע משפטי, גיוס תרומות וסיוע לעס־ קים. "כלכלית המלחמה היא אירוע קשה בח־ ברה", מוסיף גבאי. "לקוחות לא קנו מכשירים ולא נוסעים לחו"ל." ומה עכשיו, חזרתם לשגרה? "כל עוד מדינת ישראל במלחמה לא נחזור לשגרה". 2022 חתימה על הסכם קיבוצי בפרטנר יולי צילום: דוברות ההסתדרות

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=