מידעו"ס - גיליון 103 - מאי 2024

2024 , מאי 103 מידעו"ס רשימת המקורות לבני הנוער שפונו .)2023 , בדצמבר 13( ' רייכנר, א https:// .מעוטף עזה לאילת אורבות סכנות www.makorrishon.co.il/magazine/ dyukan/707009 Bernard, J. M., & Goodyear, R. K. (1992). Fundamentals of clinical supervision. Allyn & Bacon Publisher. Bogo, M., Globerman, J., & Sussman, T. (2004). Field instructor competence in group supervision: Students' views. Journal of Teaching in Social Work, 24(1-2), 199-216. ‏ https://doi. org/10.1300/J067v24n01_12 Dempsey, A., Lanzieri, N., Luce, V., de Leon, C., Malhotra, J., & Heckman, A. (2021). Faculty respond to COVID-19: Reflections-on-action in field education. Clinical Social Work Journal, 50 ,11-21/ https://doi.org/10.1007/s10615-02100787-y Kadushin, A. (1992). What's wrong, what's right with social work supervision. The Clinical Supervisor, 10(1), 3-19. ‏ https://doi.org/10.1300/ J001v10n01_02 Lavi, T., Nuttman-Shwartz, O., & Dekel, R. (2017). Therapeutic intervention in a continuous shared traumatic reality: An example from the Israeli–Palestinian conflict. British Journal of Social Work, 47(3), 919-935. https://doi. org/10.1093/bjsw/bcv127 Tubre, T. C., & Collins, J. M. (2000). Jackson and Schuler (1985) revisited: A meta-analysis of the relationships between role ambiguity, role conflict, and job performance. Journal of Management, 26(1), 155-169. ‏ https://doi. org/10.1016/S0149-2063(99)00035-5 Van Knippenberg, D., De Dreu, C. K. W., & Homan, A. C. (2004). Work group diversity and group performance: An integrative model and research agenda. Journal of Applied Psychology, 89(6), 1008–1022. https://doi.org/10.1037/00219010.89.6.1008 Van Knippenberg, D., & Schippers, M. C. (2007). Work group diversity. Annual Review of Psychology, 58, 515-541. https://doi.org/10.1146/ annurev.psych.58.110405.085546 Zeira, A., & Schiff, M. (2010). Testing group supervision in fieldwork training for social work students. Research on Social Work Practice, 20(4), 427-434. ‏ https://doi. org/10.1177/1049731509332882 ההכשרה - נראה שהוספת הדרכה פרטנית עלולה להגדיל את המורכבות הקיימת. חשוב לדעת שאופי העבודה משתנה מדי שבוע בהתאם לצרכים, והיה עלינו לבנות תוכנית הכשרה בתוך מערך משתנה. המעטפת של בית הספר, ובפרט , היו 2 ההדרכה המקצועית והזמינות של ד"ר רבקה רנץ נדבך משמעותי להצלחת ההכשרה, שכן ההדרכה לא רק סיפקה ייעוץ מקצועי והכוונה אלא הייתה מקור לתמיכה רגשית. בתורה, תמיכה זו סייעה למרצה המלווה להחזיק באופן יעיל יותר את תחושות הכעס, החרדה וחוסר האונים שהביעו הסטודנטיות בקבוצה ובשיחות הפרטניות. ולבסוף, הניסיון האישי של המרצה המלווה בעבודה בחירום, וכן ההיכרות האישית שלה עם צוותי הטיפול (רווחה וחוסן), סייעו גם הם והקלו הן את המעבר והן את ההשתלבות. תובנות עיקריות לתכנון הכשרה בשדה במצבי חירום עם היקף גדול של נפגעים . כיוון עבודה ישירה תחת המחלקות ובאחריותן שמי שאמון על המשך הטיפול במפונים עם חזרתם הביתה הן הרשויות, קרי המחלקות לשירותים חברתיים ומרכזי החוסן באזורי מגוריהם, חשוב שהמחלקות הן אלה שיקלטו את המפונים עם הגעתם למלונות. כיוון שאירוע עם היקף נפגעים גדול דורש כוח אדם גדול, חשובה מוכנות המשרד לקליטת צוותי טיפול לעבודה ישירה במחלקות ולפרק זמן ממושך. העסקה ישירה לפרק זמן ממושך חיונית במיוחד כדי לשמור על הרצף הטיפולי, שהוא עיקרון מרכזי בתהליך השיקום והריפוי של נפגעי טראומה. . השיחות האישיות של המרצה הדרכה פרטנית המלווה עם חלק מהסטודנטיות סיפקו תובנה חשובה ביחס לחשיבות ההדרכה הפרטנית - הן בזיהוי תהליכים מקבילים, המתרחשים לרוב במסגרת Bernard דומה, קרי בהתערבות אחד על אחד (& ), והן כמרחב בטוח המאפשר Goodyear, 1992 לסטודנטית לחשוף את החולשות, הרגשות והמחשבות השליליות מבלי שיחושו ביקורת על ). לכן, Kadushin, 1992( כך מחברות הקבוצה Bogo למרות היתרונות של הדרכה קבוצתית בשדה ( ), נראה שהיא et al., 2004; Kadushin, 1992 מתאימה יותר לשלב מאוחר בהתפתחות המקצועית ||| .)Zeira & Schiff, 2010( ד"ר רבקה רנץ היא מרצה בכירה בביה״ס לעבודה 2 סוציאלית במכללת ספיר, שסיפקה מעטפת לתוכנית ההכשרה - הדרכה מקצועית למרצה המלווה של התוכנית. PDF להורדת המאמר בקובץ 21

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=