מידעו"ס - גיליון 101 - מאי 2023

׳חאו רוזמ | ?שפנ תולחממ דחפמ ימ הסטודנטים הדגישו את החשיבות של הידע התאורטי עצמו, ואילו המתמודדים הדגישו את המשמעות של העברת הידע על ידי מרצים בעלי ידע מניסיון אישי. "החלק התאורטי השלים הרבה סטודנטים: מהמידע שחסר לי בנושא, ועם הסרת הבורות - מהמידע שחסר לי בנושא הוסר גם החשש". "הכי דיברו אליי ההרצאות - הן של מתמודדים: אנשי המקצוע אך בעיקר של המתמודדים, שהם עצמם צרכני שירות ודואגים להעביר לנו במקצועיות עצמם צרכני שירות ובהרבה סבלנות את סיפוריהם האישיים, את דרכי התמודדות שלהם ואת הזכויות שלנו, כמתמודדים". ב. אינטראקציות בין־אישיות 2 המפגשים האישיים בין סטודנטים למתמודדים היו מרכיב משמעותי מהחוויה בקורס. הסטודנטים התייחסו בעיקר לייחודיות של הקורס בנוף האקדמי, והמתמודדים חוו כמשמעותיות בעיקר את הנוחות שבתוך המפגש ואת הקשיבות לצרכים שלהם. "אין ספק שהחוויה שלי בקורס הזה סטודנטים: הייתה שונה מחוויותיי בקורסים אחרים שהשתתפתי בהם השנה. הן החלק התאורטי והן החלק המעשי תרמו לי ולימדו אותי הרבה מאוד, אך הדבר המהותי ביותר שלקחתי מהקורס הזה היה המפגש הבין־אישי עם המתמודדים". "היכולת לעבוד בגובה העיניים עם מתמודדים: הסטודנטיות בקבוצה ולדעת שככל שאני לומדת וקשובה לצרכים שלהן במסגרת הקורס, כך הן קשובות אליי ולצרכים שלי בקורס. שהן מבינות קשובות אליי ולצרכים שלי בקורס את האי־יכולת שלי להשתתף בפרויקט במלוא מובן המלה, יודעות ומבינות שאני יכולה להגיב לתהליך המתנהל, לתת עצות - אך לא ליזום שיחות". עבודה משותפת על הפרויקט והצגת . ג 2 התוצרים החלק המעשי, שכלל עבודה משותפת על פרויקט, יצר פלטפורמה ליישום הלכה למעשה של התפיסות העומדות מאחורי הקורס ומתן ביטוי חיצוני להן. המתמודדים הדגישו עד כמה היה זה תהליך של העצמה עבורם - בעבודה על הפרויקט עצמו ובהצגת התוצרים בפני קהל. "החלק המעשי הוכיח לי את מה שכבר סטודנטים: האמנתי בו - עבודה משותפת עם מתמודדים עם מחלות נפש היא אפשרית. עבדנו זה לצד זה, באווירה מחלות נפש היא אפשרית נעימה ותוך פיתוח קשרים אישיים, קשרים בין |||| 16

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=